Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikehold av sykkel


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Lite håp for det hjulet der. En av mulighetene er å kjøpe en ny felgring og bygge opp hjulet på nytt. Er det et DYRT hjul kan det kanskje være aktuelt, men er vel ofte greit å kjøpe et nytt hjul og overføre kransen over på det nye. Et av svakhetene ved felgbrems er jo at felgen blir slitt og kan sprekke etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et nytt hjul.

Og så bar det hjem for å mekke.

Vel hjemme oppdaget jeg at verktøyet til å holde kasetten fast med når den skulle løsnes var vekk og jeg hoppet på sykkel nr. 2, Vipera CX5, for å hente et nytt verktøi i butikken.

Selvfølgelig var jeg 5 minutter for sen så butikken var stengt. 3km tilbake for å prøve alternativ to. Bil, ca. 5km til Clas Ohlson, men da måtte selvfølgelig minstemann være med for å kjøpe lørdagsgodt og så måtte selvfølgelig også kona komme med en handlelapp.

Nådde nesten Clas O. men desverre hadde også han stengt.

"Ja men er det ikke lørdag da?"

Jo, men pinseaften.

Svarte !, alltid skal denne religionen ødelegge.

Da ble det lørdagsgodt, konas handlelapp og uendelige kassakøer på OBS. Skulle tro at butikkene skulle være stengt en uke eller to slik folk handlet, men verktøy skulle jeg ha uansett.

Biltema! De har kanskje åpent. Nye 20 km hver vei, men det får ikke hjelpe.

Jo, Biltema hadde åpent og de hadde faktisk det verktøyet jeg skulle ha. Ja tro det eller ei, de hadde faktisk to.

Far og sønn feiret med en iskrem utenfor Biltemabutikken før vi satte kursen hjemover.

Endelig skulle hjulet fikses.

Kassetten ble skrudd av det gamlehjulet, rengjort og så var det bare å sette den på det nye hjulet, men den gang ei.

Selvfølgelig var festet for kort slik at det siste lille tannhjulet ikke fikk plass.

Alle butikker stengt, langhelg, fint sykkelvær og sykkelen i deler.

Ja ja, jeg har jo en sykkel til og kald pils i kjøleskapet. Ingen grunn til å surmule selv om nesten hele lørdagen ble brukt til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, jeg har jo en sykkel til og kald pils i kjøleskapet. Ingen grunn til å surmule selv om nesten hele lørdagen ble brukt til ingen nytte.

Medlidenhet og gode tanker herfra. Skjønner du vet å innrette deg!

God pinse, RE!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.