Gå til innhold
  • Bli medlem

Dun i bukser?


Haakon sk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte litt på om det er noen her på forumet som har erfaring med dun fyll i bukser; Vil duna forsvinne fra utsatte plasser som skrittet og knærne? Er stoffet som brukes i disse buksene generelt slitesterkt, eller går det hull viss du er uoppmerksom på skarpe kvister?

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om duna flytter på seg og at stoffet er slitesterk varierer sikkert mye fra bukse til bukse.

Fant noen dunbukser fra Mountian Hardware og Marmot. Kjente merker der kvaliteten er høy men det er prisen og (det var ikke så verst på denne nettsiden faktisk :) ) Skarpe kvister kan jo antaglivis lage en rift, men sånn er det jo med det meste. Det er nok tryggest og styre unna kratt og annet tett buskas.

link:

http://www.backcountry.com/mens-down-synthetic-pants

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg prövd litt forskjellig..

Det spörs HELT hva du er ute etter egentlig.. av de pä den linken du sendte har jeg bare prövd TNF sin himalayan pant(denne bruker du definitivt ikke under noe annet). Denne er dekket med en rimelig robust windstopper skall og täler nok relativt mye, jakken bruker jeg masse uten at den har tatt skade av det:)

MEN denne typer bukser er AVSINDIG varme og ä bevege seg i noe slikt er i mine öyne tilnärmet umulig.. hvis du skal ha den under en bukse ville jeg satset pä noe mye tynnere eller for min del en primaloft(kunstdunt)bukse.. vektmessig vil det väre noe ä spare pä dun, men spör du meg vil du nok takke deg selv for den kunstige versjonen i ökt bruksomräde og at den overlever vann pä en helt annen mäte.

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.