Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven Keb bukser dårlig kvalitet?


Fjellfilmeren

Anbefalte innlegg

Andre som har dårlig erfaring med Keb buksene til søta bror?

Hos meg revner de i sømmene mellom stretch og bomullspanelene og trådene begynner å flakse rundt. Den siste buksa åpnet seg helt på siden av låret når jeg packraftet. Har aldri opplevd sømmer som ryker på Arcteryx, som jeg har brukt i 12+ år. Har faktisk samme Arcteryx bukser og jakker siden 2014 enda.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en Keb bukse i mange år. Den har vært veldig slitesterk. Men jeg syns passformen har blitt dårlig og den henger ikke på rompa. Tror stretch-stoffet blir utvidet over tid. Buksa har stor andel bomull og tørker utrolig tregt. Har brukt nå en Klattermusen Gere 2.0 turbukse, og den er i en helt annen liga. I sommer hadde en nettbutikk veldig bra tilbud, så jeg kjøpte to Gere 2.0 ekstra😅Veldig god passform, komfortabel og tørker utrolig fort på kroppen. Ble overrasket av regnskur og buksa tørket fortere en Bergans Dermizax jakka. Misfornøyd med jakka men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine Keb bukser blir slitt mellom lårene, der de harde bommullsømmene gnis mot hverandre. Jeg anser det som normal slitasje, selv om det er kjipt. Den ene buksa er lappa sønder og sammen av mamma, den andre skal jeg levere til skredder. Den tredje havner nok der også.

Jeg synes også KEB buksa har fått bedre passform med oppgraderingene, men så bruker jeg damemodellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chatmaster skrev (18 timer siden):

Utrolig tunge bukser. Kunne aldri falt meg inn å bruke dem. 

Dette er ikke bukser du bruker på de lange stiene, mer bushcrafting og knoting rundt i skog. Tynn softshell eller ultratynne nylonbukser er uegnet til å stå med øksa i skogen.

Arcteryx buksene mine har ikke lommer annet enn til mobil og bilnøkkel f.eks., veldig lette og behagelige på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slitt ut noen KEB bukser rimelig kjapt. Sømmen i skrittet var det første som gikk, og det kan jeg egentlig forstå. Det er hardt å være tråd når det ene tøyet er stretch og det andre ikke er stretch. Det har jeg reparert med kraftigere tråd og fungerer nå bra. Så har jeg direkte slitt ut tøyet på hoftene, i skjøten på stoffet. Her gnager sekken etc. Her er det ikke nok stoff til å reparere skikkelig, men litt "stopping" er kanskje mulig. 
Synes forøvrig det er veldig gode bukser, og jeg lurer på om jeg skal anskaffe meg en ny Zip Off. Og tro det eller ei, jeg har brukt de på lange turer og synes ikke de var for tunge. Buksene jeg bruker nå er enda tyngre, og klart lange turer med de også. Fordelen er at de buksene ser nesten ubrukte ut etter mange år med hard bruk. Et lite vennskapelig stikk til kommentarene over her 😜 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to Keb. En gammel standardversjon og en såkalt "gaiter" med mulighet for å glide av leggene og gjøre buksen om til shorts. Den første ble regelrett slitt ut og kassert. Den andre har jeg fortsatt, og det er absolutt en allright bukse til tradisjonelt, allsidig friluftsliv hvor du fyrer bål, forserer kratt og tørker skitne never av på buksa. Det som er mitt lille ankepunkt mot buksen er passform/bevegelighet. Min Keb ble før sommeren omgjort til arbeidsbukse, til fordel for en relativt rimelig og tilsvarende type bukse fra merket Haunter kjøpt via en Interjakt-butikk. Den har nå blitt brukt daglig i én måned. Forskjellen på brukskomfort er merkbar, så gjenstår det å se hvordan den holder mitt bruk i det lange løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde meg inn i klubben med dem som har hatt to Keb-bukser og ikke vært helt fornøyd med kvaliteten. Den første jeg hadde ble mye brukt, men ble også fort utslitt med hull i skrittet, knapp på bukselomme på låret som ikke lengre ville holde, og stretch-paneler som ble slappe. Var først når jeg fikk bukse nummer to i samme størrelse at jeg merket hvor slapp stretch-panelene faktisk hadde blitt. Bukse nummer to har jeg fortsatt, men i frykt for å "bruke den opp" har den sett relativt lite bruk. Den har vart lengre, men det begynner å nærme seg nytt hull i skrittet og stretch-panelene er begynt å bli slappe nok en gang.

Har i mellomtiden kjøpt en Klättermusen Gere 2.0, for å ha en bukse som tåler mer. Til det fungerer den utmerket, men den er ikke like komfortabel som Keb, og kan for de fleste aktiviteter bli litt vel mye bukse. Har tenkt å prøve Lundhags Makke Pro ved neste anledning, for ny Keb-bukse blir det nok ikke på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par keb bukser jeg har brukt noen år, kun i rotasjon med ett annet par bukser (Makke pro). Alle sømmene er intakte. Stretchpaneler har blitt noe nuppete. Knappene til stramming nederst i beina har slitt hull igjennom stoffet.

Fargen har blitt litt solbleket. Hjalp mye med en vask 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spjæra stoffet i kneet på en fisketur. Det tok meg ca ei uke. Jeg vet ikke hva det var jeg spjæra den opp på, skjell kanskje? I alle fall er det første gang jeg har fått hull i kneet på noen av fjellbygdene mine. Det er som regel sømmene som har røket først.

Jeg har to Revolution Race-bukser som har tålt mer, over lengre tids bruk, som jeg velger foran Keb'en. Skiller 10 g på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.