Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskiføre Østlandet?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Annonse

Det burde gå greit å gå på ski nå. Fare for stein er det jo så kanskje ikke putte på de nyeste skiene

Her ett bilde fra krokskogen fra i går.(opp fra å Åsa like ved Løvlia) Forøvrig min arbeidsvei for tiden. ca 25min gåtur hver vei :) Dette er ikke langt unna ringkollen så vil tro det er samme forhold der.

post-8329-133474734683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var på Raje, dvs i vestenden av Skrimfjella, sist søndag. Der var det ca 70 cm snø fra morgenen av. Seinere på dagen snødde det 15 cm på Kongsberg, regner med at noe tilsvarende kom der oppe også.

Konsistensen var pudder, men det er ei såle i bånn som gjorde at en ikke gikk helt på lyngen.

På søndag var det ikke kjørt opp løyper der oppe, om det er gjorte seinere vet jeg ikke.

Kanskje Raje er tingen i helga? Jeg drar i hvertfall dit.

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, snørapport med bilder og greier. Takk! Løvlia er jo cirka samme høyde som Ringkollen, så det er vel representativt. Da må man kanskje ut å prøve fjellskia hvis det ikke blir altfor kaldt. Fikk bare prøvd dem én gang før sesongen var over i fjor, så de må testes mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært to turer på Blefjell - endel snø men så løs at man tråkker igjennom helt ned til stein og lyng. De sa på Blestua i dag at man skulle forsøke en tur innover i dag med en slags "slådd" - hensikten var å forsøke å "pakke en såle i en trasè innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Skrim skulle det kjøres opp i romjula, leste jeg igår.

Men sånn det ser ut nå så er det vel straks skiføre og spor mange steder.

Var på Trollsvann i Andebu i helgen og fullt brukbart føre (50cm) også utenfor spora selv om snøen fortsatt er løs. (ca. 2-300 moh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.