Gå til innhold
  • Bli medlem

GPSmap 62s / Topo Premium / Basecamp / Utskrift


rotehodet

Anbefalte innlegg

Hoi!

I sommer gikk jeg til anskaffelse av en GPSmap 62s med noen Topo Premim kart på SDHC brikker fra MPX.

I korte trekk så digger jeg å planlegge turene med noen WayPoints i Basecamp som overføres til GPS`en og følge disse waypointene på turen.

Når sant skal sies så er oppløsningen og skjermstørrelsen en liten nedtur men heldigvis ikke nok til at jeg går av skaftet av den grunn.

Det som derimot irriterer meg både blå og grønn er at jeg etter turene ikke kan skrive ut, hverken til en fysisk skriver eller til en bildefil à la jpg.

Er det noen løsning på dette ?

Får føye til at jeg kan skrive ut fra det "verdenskartet" som følger med GPS`en og Basecamp, men det sier ingenting da det har 1 til 250.000 kartløsning... Muligens mindre, jeg får i hvertfall ikke ut noe spesielt ut av infoen ved å ta utskrift fra dette kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en fin knapp som heter PrtSc :) Trykk på den og lim inn i ett bildebehandlingsprogram. Holder du ctrl inne samtidig så kopierer du bare det åpne vinduet. Ellers så ser det ut til at jeg kan skrive ut topo adventure kartene min med spor rett ut fra basecamp. Trykk skriv ut, på toppen av siden som kommer opp er det en knapp som heter sideoppsett, Sjekk at alt er krysset av på høyre side. (kart ruter etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med aktivisering av kartene å gjøre (lisens)? Bare tenker høyt nå siden det normalt sett skal fungere å skrive ut.

Prøvd å oppdatere basecamp?

Får du skrivi ut fra mapsource?

Dumt spørsmål, men har du riktig kart aktivert? og ser du kartet på skjermen før du skriver ut?

Om du ikke får det til så kontakt garmin eller norsk importør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene ble kjøpt fra mpx.no, og ble levert på brikke. Når jeg registrerte GPS`en på garmin så gikk det som smurt, garmin registrerer kart(brikka) som oki, men jeg får ikke oppdatert det siden det ikke er lastet ned og kjøpt fra garmin.com. Har prøvd å registrere kartene titalls ganger, men får det bare ikke til ;)

Jeg får høre med Garmin Norge eller Geoinsight som har skrudd sammen kartene for Garmin.

Svaret på sporene ovenfor var forresten det meste av koller, daler, på stier, og utenfor stier i Mellomkollen naturreservat i Nordmarka.

Her har dere POI`ene jeg har lagt inn.

post-5335-133474733407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.