Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmelett sekk på vinteren


Bjørn-Ivar

Anbefalte innlegg

Siste oppdatering viste vel 18 kg totalt. Bør vel kunne greie å komme ned i under 16 kg.

18 kg burde være en bra start på vintertur, sekken blir jo lettere etterhvert som noe mat forsvinner. Vekt bør ikke gå på bekostning av sikkerhet.

Å surre ekstra ullundertøy rundt fingrene som nødvott.... hadde jeg ikke satset på. Heller ha med de ekstra grammene det koster å ha med ekstra votter (innervotter pluss vindvotter) i topplokket på sekken. Å skulle finne en ullskjorte i stiv kuling og surre den tilfredsstillende rundt hånden. ..... og den er ikke akkurat vindtett...

Noterer meg ellers nyttige tips og lenker i denne tråden :) tross at den går litt på kant med hvordan jeg vil ha det på mine turer ut i vinterfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
THERMOS Light & Compact 0,75l m/kopp: 343 g

Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme...

Den jeg tok med i utgangspunktet, og som veier 343 g er halvliters termosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en snowclaw på meg, men litt usikker på om vekta på denne egentlig blir høyere enn en god spade. Passer fint i sekken med krumminga, det er positivt, snøanker og sitteunderlag multifunksjon trekker litt opp. Får se hvordan den fungerer når vi får litt dybde på snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.