vilut Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Siste oppdatering viste vel 18 kg totalt. Bør vel kunne greie å komme ned i under 16 kg. 18 kg burde være en bra start på vintertur, sekken blir jo lettere etterhvert som noe mat forsvinner. Vekt bør ikke gå på bekostning av sikkerhet. Å surre ekstra ullundertøy rundt fingrene som nødvott.... hadde jeg ikke satset på. Heller ha med de ekstra grammene det koster å ha med ekstra votter (innervotter pluss vindvotter) i topplokket på sekken. Å skulle finne en ullskjorte i stiv kuling og surre den tilfredsstillende rundt hånden. ..... og den er ikke akkurat vindtett... Noterer meg ellers nyttige tips og lenker i denne tråden tross at den går litt på kant med hvordan jeg vil ha det på mine turer ut i vinterfjellet. Siter
famjsv Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 THERMOS Light & Compact 0,75l m/kopp: 343 g Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme... Siter
Bjørn-Ivar Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Skrevet 5. desember 2011 Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme... Den jeg tok med i utgangspunktet, og som veier 343 g er halvliters termosen. Siter
SuperTed Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Ble en snowclaw på meg, men litt usikker på om vekta på denne egentlig blir høyere enn en god spade. Passer fint i sekken med krumminga, det er positivt, snøanker og sitteunderlag multifunksjon trekker litt opp. Får se hvordan den fungerer når vi får litt dybde på snøen. Siter
TEEDJAY Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Lever tråden? Ser ut som klatreren Ueli Stech har lest den Kan teltet hans brukes istedenfor det som er listet i tråden? Uten plugger, veier det vist 1,12 kg. 2 Siter
Fjellfilmeren Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 http://www.dinside.no/921411/de-aller-letteste-tursekkene Tursekk på 91 gram. Siter
RuneH Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 Vil du ha sånne, så finner du de her http://www.zpacks.com/backpacks.shtml Jeg bruker "heavy duty" versjonen på 440 gram (med ramme og hoftebelte). Cuber fiber kommer Dere å høre mye om i årene som kommer. Er allerede svært utbredt blant lettpakkere i USA. Siter
Larsdx Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 Ikke så veldig relevant i denne tråden., Siter
Fjellfilmeren Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Nei, det var drømmelett på sommeren jeg ville ha tak i http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article234119.ece Ajungilak Eva Lux liggeunderlag veier nesten 200g mindre enn Bamse Extreme og isolerer bedre. Det er også tykkere enn Bamse. Siter
Veidemannsblod Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Enig. Jeg ville ikke hatt noe fra ullvang med meg på langtur om vinteren. Begrunn? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.