Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorforiallverden må joggerne løpe i skiløypa ved siden av nybrøyta vei?


andersno

Anbefalte innlegg

Annonse

Apropos oppførsel i skiløypa. Husker en av de gangene vi gikk tremila på ski i forsvaret. Tremila ble holdt i det vanlige løypenettet(siden forsvaret bidrar en god del til å vedlikeholde dette nettet er det bare rett og rimelig) slik at det var noen sivile på tur i løypa. Grunnet at vi gikk på natoplast som er en del breiere en langrennsski ble det kjørt opp et ekstra bredt skispor til oss. Dette skisporet ble dog kjørt opp på feil side (altså venstre side i fartsretningen for oss), men for å få god tid var det dette vi måtte bruke.

De fleste ga vei til oss når vi kom rennende i uniform med nummer på, da de så ganske klart at vi gikk løp. Spesielt de erfarne skigåerne og de som gikk aktivt var hyggelige og ofte heiet litt på oss. Men dansker og andre som var tydelig uerfarne sto på sitt slik at vi måtte gå rundt de (og dermed tape tid og rytme) og var gjerne sure og kjeftet på oss. Litt kjipt å få tremila som du er tvunget til å gå (og prestere på som en del av vurderingsgrunnlaget på en befalskole) ødelagt av sure dansker.

For meg virker det som at erfaring, turvett og folkeskikk går hånd i hånd. Pluss jeg har enda en grunn til å mislike dansker på ski, eneste nytten de gjør er å danne menneske slalomløyper i alpinanlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stiene og veiene rundt her til jogging, skigåing, tur med bikkja, stisykling og av og til en ridetur. Og jeg har ennå ikke blitt irritert på meg selv! Grunnen er den at jeg viser hensyn til at jeg skal bruke stien til noe annet senere. Når stien er vår og gjørmete brukes ikke ski eller sykkel, er det oppkjørt løype holder jeg meg til ski.

Kort sagt: Vis hensyn og bruk huet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.