Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk fra nordisk fritid


hogst

Anbefalte innlegg

Annonse

Ville nok ikke kjøpt den om jeg ikke fikk prøvd den! Jeg kan garantere deg at en sekk som ikke er god på ryggen ødelegger omtrent hele turen(been there, done that 8) ). Så mitt tips er å ta seg en runde i butikkene. Kanskje stormberg har noen sekker som er rimelige :)

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan du skal bruke den, om det er i fra bil/buss til nærmeste fisketjern som er 15 min borte, med en 6er og en ullgenser, så holder den i lange baner. Men som Ni liv sier, det er smart å prøve sekker!

Jeg begynnte å gå i fjellet med hjemmestrikket ullgenser, bomulls tskjorte, pilotjakke i syntetisk drittmateriale, med gummistøvler og topplue.. Det er rart hva man venner seg til..:roll:

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver virker det som om du kan greie deg med en litt mindre sekk. 50-60 liter kanskje? Men er det overnattingsturer du skal på bør du i alle fall over 60. Du må regne med at en sekk til den prisen der ikke er det helt store. Putter du på 500 til får du en ok sekk på tilbud. Eller kanskje du kan finne noe brukt? Sjekka på finn.no og der var det et bra utvalg. Mye heller en pent brukt bergans eller norrøna enn noe billig ræl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en billig McKinley sekk selv. Den var op 80+10 liter. Funket greit men ikke noe mer. Spes når man begynte få mye vekt.

Holder du deg på lavt antall kilo er sekken sikkert ok. Er jo der man merker froskjell i bærekomfort. En billig og latt sekk kolapser delvis med tung last og får ofte litt tendens til å bli "ball". Mens en solid pakkrammesekk ikke for noen deformasjon å snakke om selv med 30kilo+

Du kan jo få litt mer slitasje på enkelte steder tidligere enn på dyrere sekker.

Ville spesiellt tittet på spenner etc og stresstestet de litt før jeg la i vei på tur.

Den var nok heller ikke like lenge men det er jo ikke mye penger så vist det er det du har råd til så kjøp den.

Bedre å komme seg på tur med en grei sekk enn å sitte hjemme å se på bilder av den dyre man ikke har råd til.

Folk har jo gått på tur med mye dårligere sekker enn dagens tidligere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas ohlson har en 65 liter til 300 og noe, asaklitt heter den tror jeg...har brukt den noen ganger, merker at det er en billigsekk om du er vant til bedre sekker, knirker og føles mindre behagelig enn en kvalitetssekk. Om den tåler heftig bruk over lenger tid kan jeg ikke si noe om ennå.

Men jeg vil si den er fullt ut brukende for ditt formål...

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=176508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.