Gå til innhold
  • Bli medlem

Påske i fjellet


agno

Anbefalte innlegg

Det er lite snø i sentrale deler av Jotunheimen til nå. På flere av breene er det lite snø og godt synlige sprekker. Noen løyper kan ikke stikkes fordi det er for lite snø enkelte steder. Det går fint an å gå på ski i påskefjellet, men vær oppmerksom på at det er enkelte ruter som må omgås. Tenkte bare jeg ville nevne det, slik at man kan ta hensyn til dette når man planlegger årets påsketur. Men for all del: Ut på tur, aldri sur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kommer jo i bøtter og spann og vel så det på Nordvestlandet, så det kan jo hende at det drysser litt over Jotunheimen, også. :( Jeg så Uranosbreeen sist helg, og der var det synlige sprekker som man ellers ikke ser om vinteren. Det var heller ikke mulig å komme fram med scooter mellom Fondsbu og Skogadalsbøen, da det er for lite snø i ura ved Uradalsbandet. Men, det kan skje mye enda. Man skal også tenke på at snølaget i bånn er det reneste kulelagersjiktet for snøen som ligger oppå. Rasfaren er rimelig stor, og det må man forholde seg til. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være negativt med lite snø Sondre, Hesten er tilgjengelig fortsatt den!

Det er bra ingen vintre er like, hadde blitt fort kjedelig.

Synd med denne rasfaren som er for tida, håper det bedrer seg til påske!!

Er nok ikke bare jeg som har lagt planer, og de skyves jo ikke så lett vekk når man har gledet seg i lengre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med deg jeg hvis det passer, fikk et godt blikk ned i den sprekka forrige året!

Breer endrer seg fra år til år, selv om gleppa der har vært noenlunde stabil...

Hadde en dårlig og slitsom opplevelse der ifjor, så blir gjerne med. Du Sondre og Øyvind stiller med bærekraft. Øyvind tar drikkeflaskene og Sondre tar resten av innholdet i sekken min. Jeg stiller med kunnskap;)

Øyvind er jo forøvrig "ferdig" så han kan være prøvekaninen..

Deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skal ikke klage. Men!

Siden jeg er arbeidsløs har jeg planlagt påsketur som er utvidet i begge ender, og har sett frem til det. Nå ringte de og vil ha meg på jobbintervju fredag før påske. TYPISK.

Får jeg jobben er det jo bra, hvis ikke ryker minst 3 dager + 800 kr for ny togbilett helt uten mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.