Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling i Fora


Anbefalte innlegg

Annonse

Er det du som står bak? Fine videoer. Forra er fin å padle med kano fra Feren til sillermoen, og det går greit dra kanoen opp i retning roknesvollen og over myrene til bilvei fra levanger-siden. Jeg har vurdert å padle med kano så langt ned som til elgvadet, men derfra begynner elva virkelig å bli hvit, og får en karakter som tiltrekker elvepadlere av inetrnasjonal rang. Franske perfect moment hadde med noen sekvenser derifra for et par år siden, om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg som filmet dette i sommer. Dette var min andre tur i Fora, men den første jeg padlet t/rt. Det ble litt vading og draing med kanoen, men det gikk greit. Til sommeren som kommer er planen å filme hele turen med kamera montert på kanoen... blir vel litt langt for YouTube, men greit å sende på minnebrikke til interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fisket like dårlig hele turen? Var der oppe 14.-16. mai i fjor. Hadde ett napp, ellers var det stein dødt uti der. Vi trodde vi kanskje var litt tidlig ute, men har vært på noen dagsturer senere på året også, med ingen uttelling.

Forøvrig er Forra og områdene rundt fantastisk fine områder, både om sommer til fots (om man unngår perioden med mest knott) og vinter på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre helt håpløst fiske - det du så på videoen var faktisk det eneste vi hadde. Bra vi hadde kjøpt mat og øl i Sverige før turen:) Forsøkte også i 2005, men like dårlig også da. Snakket med et par karer vi møtte, som utelukkende hadde fisket med flue der en uke, men like nedslående resultat der også - dette til tross for at de hadde fisket ca 6 timer hver dag... Håper noen kan være behjelpelig med tips som får ørreten til å nappe.

Hadde vært bra å få til en tur med flere padlere en helg til våren - send svar om dette er av interesse og vi kan bli enige om en tur. Alltid trivelig å treffe andre med felles interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye stor ørret i Forra. Det gjelder imidlertid å være der på riktig sted til riktig tid. Skal du fiske med flue gjelder det å treffe med døgnflueklekkingen, men det er ikke barebare. Mye av den større ørreten står lenger oppe, hvor næringstilgangen oftest er bedre, men kommer ned i de mer stilleflytende partiene når det klekker som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.