Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par BC ski som jeg skulle sette bort etter sesongen.

Leste at det var lurt å sette dem inn med en myk voks, for å at sålen skulle holde bedre.

Desverre leste jeg litt overfladisk og mistet den delen rundt at det ikke skulle glider i festesonen.

Forsøkte å fjerne gilderen fra festesonen, skrapte bort glider med pleksisikle, brukte bronsebørste for å få ut klisteret, og rubbet med sandpapir, og la på festesmøring. Gikk en fin skitur i kulda i dag, men festesmøringen forsvant fort.

Noen gode forslag på hvordan jeg kan få bort all glideren?

Er på fjellet og har planlagt å gå hver dag til etter nyttår. Virker som jeg kan bli sterk i armene.

Annonse
Skrevet

Ikkeno problem. Bruk smørefjerner i smøresonen. Etterpå pusser du opp smøresonen med sandpapir. Da blir den litt ru og festesmurningen sitter bedre.

Skrevet

Hei!! Rubb godt med sandpapir etter at du har renset skia. Ha på grunnvoks og varm dette laget inn i sålen før du tar på dagens smørning. Var det skarpt føre da du var ute....har du for myke ski...?? Slitasjen på smørningen er jo da mye større. :shock:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.