jens e Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Hei! Jeg har en eldre gtx jakke som begynner å lukte veldig surt. Jakka har vært våt over lang tid mang en gang... Etter flere runder i vaskemaskinen sitter fortsatt lukta i.. Noen tips? Siter
Gaga Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Om det ikke hjelper med vask og tilstrekkelig med lufting, så prøv med litt eddik i vaskevannet. Luft godt og lenge. --Bjørnene Siter
t0bbE Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Har du vasket jakka med NikWax? Har hatt flere GTX-jakker som lukter bål og svette, men lukta forsvinner fort når jeg vasker det med det som er beregnet på GTX, for så å lufte den og impregnere på nytt! Siter
jens e Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Skrevet 14. desember 2009 Jeg har prøvd med Nik Wax, men kan alltids ta en runde til. Eddik har jeg ikke testet, men det er vel verdt et forsøk det og. Takk for tips! Siter
Djupnes Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Jeg bruker Nikwax Techwash... Men det er nok lurt å vaske den FØR den blir så ille, det er stor sjangse for de-laminering av membranet hvis den er så full av fett... Siter
Bøygen Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Nedfrysning skal jo være et bra triks på støvler og sko som lukter. Vet ikke om det er andre ting som lukter i støvler, som bakterier og slikt, men det kan jo være verd et forsøk. Å la den ligge i fryseren et par dager vil jo i alle fall ikke gjøre noen skade på jakken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.