Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips mot sur gtx jakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en eldre gtx jakke som begynner å lukte veldig surt. Jakka har vært våt over lang tid mang en gang... Etter flere runder i vaskemaskinen sitter fortsatt lukta i..

Noen tips?

Skrevet

Om det ikke hjelper med vask og tilstrekkelig med lufting, så prøv med litt eddik i vaskevannet.

Luft godt og lenge.

--Bjørnene

Skrevet

Har du vasket jakka med NikWax? Har hatt flere GTX-jakker som lukter bål og svette, men lukta forsvinner fort når jeg vasker det med det som er beregnet på GTX, for så å lufte den og impregnere på nytt!

Skrevet

Jeg har prøvd med Nik Wax, men kan alltids ta en runde til. Eddik har jeg ikke testet, men det er vel verdt et forsøk det og.

Takk for tips!

Skrevet

Jeg bruker Nikwax Techwash... Men det er nok lurt å vaske den FØR den blir så ille, det er stor sjangse for de-laminering av membranet hvis den er så full av fett...

Skrevet

Nedfrysning skal jo være et bra triks på støvler og sko som lukter.

Vet ikke om det er andre ting som lukter i støvler, som bakterier og slikt, men det kan jo være verd et forsøk.

Å la den ligge i fryseren et par dager vil jo i alle fall ikke gjøre noen skade på jakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.