raster Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Står og vipper mellom å kjøpe mukluks (høye neoprenstøvler) eller fotposer i goretex. (de lave padleskoene som jeg har utenpå tørrdrakten fyller seg med vann ved inn og utstigning og blir derfor kalde). Noen som har erfaringer? Holder (våte)mukluks på varmen? Siter
kardam Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg bruker et par høye "neoprenstøvler" fra NRS. Kjøp de et par nummer for stor slik at jeg har god plass til et par tykke hjemmstrikkede ullsokker under tørrdrakta. Forsatt god plass og mye luft i støvlene. Pass bare på at det er plass til de store støvlene i kajakken. Siter
Lars Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Jeg har tørrderakt med goretexsokker, og er dermed alltid tørr. Under har jeg ett eller to par ullsokker. Så er det viktig med neoprensko som er store nok. Trange sko eller latexføtter blir fort kaldt... Hvis du ikke har føtter er antagelig to par ullsokker med gore-texposer varmere enn sko... Så hvis du ikke skal gå mye er dette varmest vil jeg tippe. Siter
lommelun Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 De høye neoprene skoa fra NRS som kardam anbefaler har jeg også brukt med hell gjennom 2 vintrer og har ikke frosset på beina den dag i dag siden jeg fikk dem... HAr tørrdrakt med føtter og 1 par ullsokker inni skoa... Fungerer helt knall... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.