Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye truger.


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Trenger nye truger i vinter.

De vil bli brukt til småturer i skog og mark. Går med sekk for overnatting, så de må bære meg og oppakning. Jeg veier selv 85kg og er 172 høy.

Tanken er å kjøpe et par gode truger som varer en stund.

Det blir hardere bruk etterhvert som barna blir større.

Ser for meg et budsjett på ca 1500,-...........

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv spesielt låsen bak hælen. Jeg har truger fra Tubbs (en annen modell enn den i testen, men husker i farten ikke hvilken) til hytte-bruk, men de er tungvindt å låse, enda mer tungvindt å låse med hansker på. Ellers sitter de godt og faller innenfor ditt budsjett. Et anti-skli-system på undersiden trenger du i selv små nedoverbakker når snøen har en hardt skorpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Atlas 1235. Ikke brukt dem så mye enda. Meget fornøyd med festeanordningen. Funker på mange forskjellige støvler, og er meget rask å feste, selv med kraftige votter. Anbefaler å kjøpe oppbevaringspose til trugene samtidig med trugene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Tubbs Backcountry 36 ifjor vinter og er strålende fornøyd :D . Er 95kg uten oppakning, og blir da fort nærmere 120 hvis jeg bærer sekk (drar heller pulk, men det er en annen tråd). Uansett så synes jeg de er lette og greie å gå med, holder godt mot hardt underlag og is, og de er lange som gir god bæreevne. Husker ikke helt prisen, men jeg tror jeg ga rundt 2000 for dem. Med tanke på låsemekanismen så brukte jeg en formiddag på å eksperimentere litt hjemme i hagen og fant fort ut akkurat hvilken stilling som var mest komfortabel. Satser på samme denne vinteren også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.