Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkelvogn eller barnesete


strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse
Vi kjøpte en sykkelvogn til junior, men han var for liten til å sitte bra. Det jeg lurer på er om sykkelsete er mer egnet for små barn? Jeg innbiller meg at et sete har bedre sidestøtte enn en vogn.

Noen erfaringer?

For at ungen skal sitte i sykkelvogn bør det klare å sitte sikkelig selv. Hvertfall var det slik i den Burley-vogna jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at ungen skal sitte i sykkelvogn bør det klare å sitte sikkelig selv. Hvertfall var det slik i den Burley-vogna jeg har.

Det gjelder for så vidt alle seter: Ungen skal ikke sitte oppreist i noe sete før hun kan sitte selv....

Når det er sagt: De fleste sykkelvogner innbyr til en noe slapp saco-sekk lignende sittestilling fordi setet minner mer om en hengekøye enn en stol... Dette funker greit på større barn, men kan bli litt vel pløsete for de aller minste.

Og ja, jeg tror et sykkelsete gir langt bedre støtte enn de fleste sykkelvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ABCkids.dk finner du noe som heter "siddestøtte" som ekstrautstyr. Det støtter opp barnet slik at det ikke faller sidelengs. I tillegg er det puter på sidene av hodet, slik at barnet har noe å sove mot. Dette brukte vi da våre to minste var fra ca 10 måneder, og opp til to år. Tilfører god støtte, det blir en mye bedre sittestilling til barnet.

Jeg fikk en sykkelbutikk til å bestille det for meg. Kostet 600 kroner da, men verd hvert øre! Da kunne vi bruke sykkeltilhengeren mye mer. Solgte det etter bruk, for 300 kroner. Meget god kvalitet, så ikke brukt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tepper og puter som du sikkert har fra før og støtt opp med. Trenger ikke kjøpe puter til flere hundre kroner kun for å ha i sykkelvognen.

Vi prøvde også puter, tepper, skinnfeller osv. Ble bedre med sidestøtteputa :) Dessuten hadde vi to barn vi skulle ha oppi, og med puta ble det plass til to :)

Vi ønska den oss i gave til lillebror vi, besteforeldre er glade for tips :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.