Þróndeimr Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Kanskje en av de enkleste toppene i Romsdalen med tanke på avstand. Gikk fra Trollstigen og fulgte stien irundt Bispen til jeg kom midt i søkket imellom toppene. Herfra gkk hovedstien opp Bispen som er det mest populære toppstedet. Fulgte så ryggen opp mot Kongen og måtte småklatret litt. Rimelig mye løs stein fant jeg ut, men alle steiene som jeg uheldigvis utløste stoppa opp tidlig selv om det var rasbratt. Perfekt vær, brukte kanskje 3-4 timer tur/retur. Hvis du tilfeldigvis passerte er dette en fin, kort og grei topptur hvis du ikke har høydeskrekk. Mer helhetlig bilde av fjellet sett fra nordsiden. Kongen sett fra Trollstigen, omkranset i tåke. Bispen (1 462m) Oppåver mot Kongen, med ryggen som fulgtes. Utsikt mot Trolltindan. Zoom på Trolltindan. Utsikten mot Finnan (1780m) i sør. Utsikten mot Bispen. Fikk så se tre stk. som tok snarveien ned. Nesten på toppen, mye bratt her, ruta går omtrent opp midt i bildet. Beviset på bestigningen. Naboen, Dronninga. Kan såvidt se Molde herfra. Falleklar stein, var svært fristet på å klatre den, men satt med heller ned å fikk i meg litt snacks. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
naboen Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Vanvittige fine bilder.. Kult med basehopperne.. Var det "klyvetur" eller "klatretur"..? /Naboen Siter
Þróndeimr Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Var det "klyvetur" eller "klatretur"..? Ikke lett klyving, men en klyvetur ja. Må nok bruke hendene litt, men aldri noe klatring. Men kommer nok ikke til topps uten hender nei! Siter
naboen Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Ikke lett klyving, men en klyvetur ja. Må nok bruke hendene litt, men aldri noe klatring. Men kommer nok ikke til topps uten hender nei! Thanks.., da er "Kongen" lagt til ønskelista... Siter
Þróndeimr Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 ^^ bra, Kongen er konge den så, anbefales! Men husk at når du kommer opp mellom Kongen og Bispen ser ruta opp Kongen svært så bratt ut, men er langt snillere en hva den ser ut til på avstand. Siter
Ole-Petter Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Hm, er den lille steinhytta på toppen blitt satt i stand nå? Ser slik ut av bildet ditt. Blåmalt også? Legger bare til: Vestryggen til topps er enkleste vei. Snakker om enkel klyving da. Sørryggen, som du valgte, fra Bispeskaret, husker jeg som mer seriøs klyving, ja. Ellers er det jo moro også å traversere Bispen i forkant, da... Ser bildene av basehopperne; var det ikke nettopp fra Bispen det ble hoppet i sommer, da en døde? Siter
Ole-Petter Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ser bildene av basehopperne; var det ikke nettopp fra Bispen det ble hoppet i sommer, da en døde? Svarer på mitt eget spørsmål. Jammen husket jeg rett, for en gangs skyld. 10.august omkom en basehopper etter hopp på Bispen. Var det da du knipset bildet? Les her: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/basehopper-funnet-omkommet-ved-trollstigen-2852380.html Siter
hodlekve Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Nydelige bilder! Hvilket kamera og objektiv har du brukt? Siter
Þróndeimr Skrevet 28. august 2009 Forfatter Skrevet 28. august 2009 Ole Petter: Nei, var der 22 August, så de hopperne jeg fotograferte overlevde. Og ja, den hytta på toppen var i fin stand, med bok inni. hodlekve: Nikon D80 med Nikkor 18-200mm og Sigma 10-20mm. Siter
Mayhassen Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Flott tur dette ser det ut til, med flotte bilder til. Kan kjenne suget i noen av dem. Gleder meg til Vestlandet neste år! Siter
oyvindbr Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Flott med turrapporter fra andre områder enn Jotunheimen! Er enormt mye å velge i når man er i Møre og Romsdal. Er det bare meg, eller har det gjennomgående vært endel bedre vær på nordvestlandet enn i feks Jotunheimen denne sommeren? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.