Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til 4 dagers kanotur fra Kjærringsjøen


haakonbs

Anbefalte innlegg

Vi er 4 stk (2 kanoer) som planlegger en 4 dagers tur med utgangspunkt i Kjærringsjøen. Har lite padlerfaring. Vurderer å padle nord vestover mot Skedbrostugan.Er dette å anbefale? Evt andre ruteforslag mottas med takk. Planlegger turen i midten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Padler dere mot Femundsmarka og oppover mot Revsjøen er dette en fantastisk tur, det er utrolig flott å padle denne strekningen :D Rogen kan være ganske vindutsatt, gjerne greit å padle denne strekningen på sen kveldstid, da er det gjerne på det stilleste. Anbefaler å dorge på Rogen, da kan en få en skikkelig overraskelse :) Tok min livs ørret på Rogen i sommer :D Fra Reva og oppover til Revsjøen er det fin harr å få, anbefaler å dorge litt her med en kobberfarget spinner :evil:

Har ikke padlet andre veien på Rogen som du beskriver, så det er uoppaget land for min del.

I sommer krysset vi Rogen og bar kanoen opp til Bredåsjøen, Lasjøen, Vonsjøen og over til Grøtåa, det var en kjempeflott tur, men det er en god del tunge bæringer denne ruta da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bare fire dager til rådighet (og startpunkt Oslo?) ville jeg valgt Käringsjöen eller Käringsjövallen. Kjøreturen tar tid. (Tips: stans på pizzasjappa på Särna. Den serverer billig grei mat. Greit å ha en god lunch i magen før padlingen starter). Har aldri startet på Käringsjöen (bomvei og betalt parkering, men jeg tror det er greit). Har dere Ally betyr det ikke så mye hvor dere starter, men med vanlig tung kano ville jeg startet på Käringsjöen. Padl vestover mot Skjedbrogstugan. I Uthussjöen og området rundt kan det være problematisk å finne teltplasser, da det er mye tett skog i området. Området rundt Rödsjöen er mer åpent og goldt. Der er det relativt greit å finne teltplasser. Mye folk padler i området, så en finner ganske lett stier mellom vannene. Anbefaler dere å pakke lett, i ett kolli hver. Da slipper man å bære mange ganger fram og tilbake. Rogenområdet er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.