Gå til innhold
  • Bli medlem

Brenselsflaske MSR


strebus85

Anbefalte innlegg

MSR har tre størrelser på brenselsflaskene. Nå har jeg to av den "midterste" størrelsen (ca 6 dl) og er fornøyd, men lurte på om jeg skulle skaffe den minste for å spare vekt. Men hvordan er trykket på denne. All logikk skulle tilsi at når volumet blir mindre forsvinner trykket raskere, men dette er bare i teorien.

Noen vettuge erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MSR har tre størrelser på brenselsflaskene. Nå har jeg to av den "midterste" størrelsen (ca 6 dl) og er fornøyd, men lurte på om jeg skulle skaffe den minste for å spare vekt. Men hvordan er trykket på denne. All logikk skulle tilsi at når volumet blir mindre forsvinner trykket raskere, men dette er bare i teorien.

Noen vettuge erfaringer?

Parafin/bensin får du ikkje komprimert noko særleg, så det er det rommet som ikkje er brennstoff som du komprimerar med pumpa. Og det er dette rommet som vert større ettersom brenselnivået vert mindre og som gjer at trykket avtar. så lenge du lar det vera like mykje luft i flaska etter fylling, vil altså trykket avta like raskt, heilt uavhengig av kor stor flaska er.

Ei større flaske kan du jo la vera halvfull, og då vil trykket halde lenger. Men då må du pumpe mykje meir for å få det same trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.