Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage hjemmeside. Trenger råd/tips


kenny28

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng som driver å bestiger toppene rundt oss. Og vi fant ut at det hadde vært gæy å lagd ei internett side som vi kunne logget oss inn på. På nettsiden ønsker vi å logge turene(ruter og bilder).

Finnes det en ENKEL og gratis løsning på dette ? Hadde vært fint om det var nødvendig å logge på siden med passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://norblogg.net

en av de ytterst få som drifter fullversjonen av wordpress systemet, en blogg som har atskillig flere muligheter til å forme siden slik du selv vil. du har også mulighet til redirecte siden til en fast URL = www.dette_er_min_blogg.com f.eks

norsk eier av systemet, men hun er veldig streng, er det ikke aktivitet på siden så sletter hun den. vel, gir du beskjed på forhånd så går det fint, da lar hun den stå.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks:

www.blogspot.com

www.piczo.com

Er det mulig å få internettsiden med en slags "explorer" oppsett. Sånn at man lett kan kategorisere/systematisere turer.

Tenker da på noe sånt som han her karen har : http://www.rogafjell.net/

Betyr ikke så mye hvordan siden ser ut(design), bare den er enkel å administrere og at en kan kreve passord for de som skal logge seg på.

Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få internettsiden med en slags "explorer" oppsett. Sånn at man lett kan kategorisere/systematisere turer.

Tenker da på noe sånt som han her karen har : http://www.rogafjell.net/

Betyr ikke så mye hvordan siden ser ut(design), bare den er enkel å administrere og at en kan kreve passord for de som skal logge seg på.

Takk for svar forresten :D

Nå ser det ut til at Rogafjellsiden er laget ved hjelp av MS Frontpage, og det i seg selv

er etter min mening totalt kreativt selvmord og ingen fortjener å bli plaget av all den meningsløse kildekoden som dette

programmet i sin tid genererte. Det er forøvrig lenge siden Microsoft la dette programmet helt på is og erstattet det med

noe annet herk.

Da er det bedre å enten lære seg litt grunnleggende HTML for så å bruke en ren teksteditor, eventuelt bruke Dreamweaver

eller lignende programmer.

Eller bruke en av blogtjenestene som Sondre nevner over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaargh.....

Har brukt 5 minutter på blogspot og er totalt forvirra. Har ikke tålmodighet med sånne ting............. Skal prøve litt til.

Ønsker som sagt å lage ett slags system/bibliotek over turene vi har vært på som skal være enkelt å finne frem i.

Er desverre ikke datakyndig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er nybegynner med hjemmesider, kan du bruke blogspot osv.

Hvis du vil ha et eget domene, sjekk http://www.one.com , så kan du lage egen hjemmeside + blogg + "login" trur jeg, + bildegallerier + webcreator med gode webdesign osvosv.

Jeg anbefaler det på det sterkeste

Hvis du lærer deg å bruke et utmerket program som heter dreamweaver kan du lage et eget unikt webdesign osv. "Jeg kan sende html koder hvis du vil , og hjemmesideoppsett"

slik ser one.com menyen ut

blooog.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaargh.....

Ønsker som sagt å lage ett slags system/bibliotek over turene vi har vært på som skal være enkelt å finne frem i.

Er desverre ikke datakyndig :)

Jeg kan hjelpe deg hvis du får tak i ditt eget domene, koster ikke mye :D Har IT på skolen, og har drevet mye med hjemmesider. Hjelper til med glede 8)

Jeg kan lage Bildegallerier, eget design/layout, logo menyer osv

Innlogging blir vanskelig for meg å lage, men det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelpe deg hvis du får tak i ditt eget domene, koster ikke mye :? Har IT på skolen, og har drevet mye med hjemmesider. Hjelper til med glede :)

Jeg kan lage Bildegallerier, eget design/layout, logo menyer osv

Innlogging blir vanskelig for meg å lage, men det er mulig...

Har sendt deg PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaargh.....

Har brukt 5 minutter på blogspot og er totalt forvirra. Har ikke tålmodighet med sånne ting............. Skal prøve litt til.

Ønsker som sagt å lage ett slags system/bibliotek over turene vi har vært på som skal være enkelt å finne frem i.

Er desverre ikke datakyndig :?

Så, så, Kenny28, ikke så utålmodig. Er selv en noksagt når det gjelder data, men har da greid å tukle til et nettsted. Spør deg selv hva dine ambisjoner er. For min egen del var poenget kun å dele noen turopplevelser med noen kompiser som er bosatt landet rundt, fra Finnmark til Østfold. Da kan en bloggløsning være tingen. Du behøver ikke kunne noe om data for å få til dette, du trenger bare litt tålmodighet. Jeg har et nettsted, jeg kaller det ikke hjemmeside, via blogspot. Sett i gang, og utvikle siden din trinn for trinn. Husk at Roma ble ikke bygd på én dag.

Så langt er jeg kommet; http://www.villmarkakaller.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.