Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekspedisjoner - penger, fritid, arbeid


Anbefalte innlegg

Ser flere nettsider om folk som mer eller mindre hopper fra den ene lange utenlandsturen til den andre, tilsynelatende flere uker ute og så noen uker hjemme. Eller noe i den stilen. Høres veldig spennende ut! Kunne absolutt tenkt meg å leve sånn. Men hvordan går det rundt?

Hvis man ikke har jobb er det jo greit, da har man fritiden. Men ikke pengene?? Hvis man har jobb, så skjønner jeg ikke hvordan man klarer å skaffe seg så mye fri! I år har jeg 3 uker på sommeren punktum. Kommer meg ikke langt avgårde på helger og langhelger før jeg må snu.

Noen jobber skift på nordsjøen, noen har arvet en formue, noen er selvstendige næringsdrivende. Men de fleste sitter vel i garnet som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kompiser som jobber på sjøen. Noen jobber 1mnd på og 1mnd av. Noen 6uker på og 6uker av.

De er fri og frank, har ingen forpliktelser, godt med peng og er eventyrlystne.

Når de er hjemme så er det noen som er på fylla 1mnd i strekk, noen drar på fjellet 1mnd i strekk, og andre reiser til all slags eksotiske land.

Misunner disse gutta litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offshore jobber man 2 uker og har 4 uker fri. Kan jo prøve å komme seg på noe her. Selv om det høres veldig bra ut er det ikke så mange som tenker på at vi faktisk har timene, og folk flest jobber jo 8 timer og har 16 timer fri - pluss helgene. Vi jobber 4 måneder og har 8 mnd fri i året.

Jeg har selv pappaperm i år og det betyr 2 jobbeperioder fri - dvs 10 uker i strekk 2 ganger. Men det er liten gehør for å si at jeg ønsker å gå Norge på langs på en slik 10 ukers friperiode :wink:

Jobbet før 4 mnd og hadde 4 mnd fri. Helt OK å komme hjem i Mai og ha fri så lenge, men motsatt når det ikke klaffer med somrene osv! Veldig "On" - "Off" måte å jobbe på, og usosialt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nytter det selvsagt ikke bare å telle timer. Det er avgjørende å ha mange timer i strekk, og store deler av året er det avgjørende å ha fri midt på dagen. Så det er klart at folk som arbeider i Nordsjøen har helt hinsidige muligheter i forhold til andre på dette området, uansett hvordan man snur og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.