Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangerjøkulen 17mai


johnpd

Anbefalte innlegg

Annonse

Lurte faktisk på å starte en liknende tråd...

Greit å komme seg vekk fra pølser, is og gassballonger. Kunne tenke meg å traske litt rundt i området og hadde vært fint å komt seg opp på Jøkulen, men det forutsetter at det ikke er for krevende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott måte å tilbringe 17.mai helgen på!

Det er en merket rundløype fra Finse over Hardangerjøkulen, som kan regnes som sikker.

Selve samlingen av folk og 17. mai-toget er ved Jøkulhytta. Runden går opp rundt nordre Kongsnuten-Jøkulhytta-Toppen av jøkulen- ned ved Dyrhaugane- Finsevatn, om jeg ikke husker helt feil. Snø er det nok av, men det er nok lurt å ta med seg litt rød festesmørning alternativt feller.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen peiling på priser på middag på hotellet på 17? :)

Så vidt jeg vet er både Finsehytta (DnT) og hotellet Finse 1222 stappa fullt. Denne helgen er, sammen med 17-maihelgen, de eneste helgene Finsehytta reserverer for forhåndsbestillinger.

Men erfaringsmessig er det noen ganger at Finsehytta får avmeldinger rett før, det skjedde med meg på Skarverennshelgen.

Men: 17. Mai på Jøkelen i flott vær er fantastsik opplevelse: musikk, andakt og 17. maitog er vanlig! Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ski på hardangervidda i ettermiddag. ikke helt oppe men på vei in mot vidda.

relativt råtten snø(NV helling) men på finse kommer man opp på breen slik att der er nok snøen bedre.

tok bare en liten ettmiddagstur på 30 min opp. lade deretter en fin linje som kan sees fra veien. :)

hvis noen kjører rv7 fra haugastøl og før man kommer til demningen så kjører man over en liten bro. til venstre ser man mine spor :)

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble tidenes beste 17mai feiring!!! Kjempetur i tog opp på Hardangerjøkulen med avsynging av nasjonalsangen og 5min tog rundt Jøkulhytten. Så en rask tur til toppen av jøkulen før det var raskt ned til teltleiren og rømmegrøt i godt selskap!! kan det bli bedre? :)

Dette blir tradisjon!!

The same procedure as next year, Miss Sophie?

The same procedure every year, James!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.