Gå til innhold
  • Bli medlem

Burde jeg få lov?


Nobody

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja må beklage dette.. Har blitt litt forskjellige her, hovedsaken var at jeg spurte om jeg burde få lov på sommertur. Og så var det noen som sa vi brude gå på mindre turer først, å sa jeg det denne helgen.

Så ble en del frem å tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg var selv 13 år da jeg fikk min første vennetur alene 1 uke til fjells. Før dette fikk jeg lov å dra på helgeturer. 15år gammel dro jeg alene til Bergen på sykkel. Jeg hadde også foreldre som var skeptiske, men viste dem at jeg var klar for oppgavene og fikk dermed lov. Men jeg har en far som dro meg mye med på tur i barndommen og som heldigvis klarte og overtale mutter'n, he he.

Hvis dere f.eks. tar en uke på tur med telt på sørlandet(lavlandet) i påskeferien med daglige etapper og leirslagning- og viser her at dere klarer dere fint, både i forhold til orientering, leirrutiner, bekledning, samarbeid/kommunikasjon, forberedelser, mat osv. Da får dere også testet utstyret dere har. Klarer dere dette, tror jeg det er stor sjanse for at foreldrene dine tør å sende deg ut på større oppdrag..

Ellers er det viktig å dra ut på tur i ulike miljø og værtyper, så lærer en etterhvert.

Ønsker dere lykke til og håper dere får realisert "drømmeturen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda..

Foreldrene mine går nok med på å sende oss alle tre på tur. Så vi forbreder oss som best vi kan, skal på en 4 dagers kanotur (Hvis vi får det til), og mulig vi kanskje skal på hadangervidda i forkant...

Men er langt fram, så ennå må vi bare drømme, så får vi se når vi kommer ut på våren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.