Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Næringsliv > Reinhold Messner


Håvard

Anbefalte innlegg

Annonse
Han må vel kunne kalles for toppsamler med stor T

Jeg har mer sansen for de som er easy-going og som klarer å bestige fjell uten å ender opp med å krangle med turkompisene. Det hjelper også å ikke stikke av med kona til bestekompisen. Selv om ingen kan ta fra han å være den første til dit og datt, er det et spørsmål om hvordan man går frem.

Skikkelig støgge tær han har pådratt seg. Ingen 8k er verdt sånne tær (eller mangel på sådanne...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel ikke kommentaren min myntet på mannens "sivile" liv, noe jeg har lite kjennskap til. Det er vel mange store personligheter som kanskje ikke akkurat har hatt et eksemplarisk privatliv.

Det var ikke meningen av meg å legge mer i din kommentar enn det som står der. Når det er sagt så var det alle kontroversene knyttet til hans fjellaktiviteter jeg tenkte på, inkl. å bøffe kona til en turkompis under rekonvalens etter en ekspedisjon.

Man skal ikke se bort fra at det er like mange kontroverser knyttet også til hans "sivile" liv. :roll:

Men han skal ha kred for ærligheten, i tillegg til å sprengt grenser for hva som kan bestiges og på hvilke måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Erik, etter helga kom endelig nettutgaven.

Men han skal ha kred for ærligheten, i tillegg til å sprengt grenser for hva som kan bestiges og på hvilke måter.

Nettopp!

Finnes kanskje noen gamle nasjonalhelter her til lands også (banner seff i kirka nå), som vi har en god tradisjon for å dysse ned opptreden underveis og/eller i det sivile livet forøvrig...

Nordmenn doper seg jo heller ikke i idretten......... :wink:

Messner la om ikke annet lista andre kunne strekke seg etter, og senere ny generasjon kunne overgå.

Da han og broren klatret og økte dengangs klatregradering, ble det jo også hysteri, så at mannen har blitt forfulgt av misunnelse kan kanskje ikke feies under et teppe....

Skal vi hele tiden lete etter neg saker såkalte store personer har gjort, ja da blir jammen lista laaang :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer sansen for de som er easy-going og som klarer å bestige fjell uten å ender opp med å krangle med turkompisene. Det hjelper også å ikke stikke av med kona til bestekompisen.

Du må huske på at han har levd et liv der han stort sett har gispet etter luft, og det kan sikker tære litt på humøret :roll:

I krig og kjærlighet er alt tillatt er det noe som heter, og det har han tatt helt bokstavelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.