Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr/bekledning og et lite mattips


jorgenwa

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet og lest litt om utstyr og bekledning, og tenkte at jeg skulle komme med noe av det jeg har erfart...

Det er ikke så lenge siden jeg fant ut at det faktisk er veldig allright å komme seg ut i naturen og bruke en helg på å kose seg. Det er jo et hav av ting å velge mellom, men etter å ha tenkt litt fant jeg ut at det lureste og billigste var noen klær fra forsvaret. Når jeg var inne til førstegangstjenesten var vi på en tredagers fjelltur i 30 blå. Siden jeg sitter her i dag, vet jeg at det holder mer enn nok til turene jeg skal på. (Det var så kaldt at befalet snakket seg imellom om å avbryte øvelsen) Buksa jeg har kjøpt meg er en M-99 feltbukse, og kostet 1000kr på www.miltrad.no. Jakka er en M-75 feltjakke, og den kostet 250kr. Hette lønner seg også å få kjøpt seg til jakka. Jeg syns ikke det er så galt å få seg et splitter nytt tur utstyr til under 1500kr :D Jeg vet det blir litt vel militært, men jeg har fått meg billige turklær jeg vet funker... Jakka ble forresten kjøpt på www.army123.no

Tidlig i våres var jeg og en kompis på en liten helgetur og våknet opp til 10kalde Da hadde jeg lånt meg en Jerven Thermoextrem fjellduk jeg hadde putta 3-sesongs soveposen til 200kr inni. Det var så varmt og godt at jeg rett og slett ikke hadde lyst til å stå opp for å lage egg og bacon til frokost ;) Middagen jeg laget kvelden i forveien finner den som vil her... http://www.tine.no/page?id=1338&key=7744 Den lille jobben det var å gjøre klar maten før vi reiste skal jeg love deg var glemt når vi langet innpå med snaddermat og bakte poteter!!! Det hører med til historien at det ble en jæger eller to til dessert;))

Kos dere dere som skal ut på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipsene! Trenger selv en ny bukse, og lurer på om en den samme buksa, eller en lignende en til en like billig penge kan anbefales til å gå på ski osv med også? Slik at den holder varmen når det blåser og blir kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk jo på ski på den vinterøvelsen jeg nevnte, og kan ikke huske at det var noe problem. Ellers så var det noen fra forsvaret som gikk birken i fullt utstyr så det skal nok gå greit.

Siden lommelun ikke sier noe om det går jeg ut fra at vind ikke er noe stort problem. Jeg kan heller ikke huske at jeg hadde noen problemer der. Ruskevær er nok en større utfordring da, men da må man bare finne på noe lurt. Det det stort sett koker ned til er at er man tørr så er man varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.