Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk for hytte-til-hytte-tur


Ones

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg sier 35 litr sommerstid, og maks 50 vinterstid, men slikt er selvfølgelig individuelt :)

Personlig forstår jeg ikke hva jeg skulle fyllt min Osprey Exp 50 litr med vinterstid (selv med dunjakke nedi), for at den skulle bli for liten.

(Osprey Exp 50 benytter jeg sommerstid til helgeturer med telt/sovepose/fyringsutstyr etc (dog ikke klatre-/fiske-/jaktturer))

Ta en titt på pakklisten til DNT og vurdèr eget behov!

Finn så en lett sekk (sommerbruk egenvekt maks 1 kg, vinter < 1,5 kg) som oppleves greit til din lange kropp.

Masse bra på markedet, heller ikke nødvendigvis dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst klarer man seg med mindre, men jeg drar alltid med nødvendig utstyr for å kunne overnatte ute, selv om man har tenkt å ligge i lakenpose på hytta. Sekken må derfor ha plass til varme klær, et lite kokeapparat, nødproviant for minst ett døgn, underlag, sovepose og en jervenduk.

Jeg har ofte sett folk som kommer med småsekker, og håpt for deres del at de aldri må komme ut for uvær. Lakenposen er ikke særlig varm hvis man må overnatte under en stein...

Det er ikke noe problem å komprimere en sekk på 55 liter, men det er vanskeligere å utvide en sekk på 35...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.