Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotturer i Toscana.


Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Italia - Toscana for å tilbringe to uker på en vingård.

Meget bra sted, men jeg liker ikke å måtte la fjellskoene være alene hjenne disse ukene.

Utenfor byer og landbruksområder så har Toscana en fantastisk natur. Høye bratte fjell kledd med pinjeskog og "villniss" helt opp til toppene.

Er det noen som har vert i dette området med fjellsko eller som har andre erfaringer fra området som inbefatter fine naturopplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne var ikke stort til tur, men den var i Toscana: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12570&highlight=

Jeg gikk på turistkontoret i den lille byen jeg bodde og fikk en brosjyre med oversikt over vandringer i Toscana. Ikke alt for avanserte saker, men greie turer uten de store anstrengelser i ferietiden. Det var ikke ekstremt varmt mens jeg var der, men vær forberedt på at det blir mye svetting så ta med rikelig med drikke.

Jeg kom skjevt ut fordi jeg ikke hadde med topokart så det kan være en fordel å se etter slike før du legger ivei.

Hvis du vil se brosjyren jeg fikk, kan du sende meg en PM så skal jeg lete etter den i arkivet(Det store!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er jeg kommet hjem uten å få med meg noen fotturer, men jeg fikk lånt meg en sykkel som stort sett tok seg frem over alt. Det ble noen ganske fine turer til områder hvor man sansynligvis ville hatt problemer med bil. Jeg tror heller ikke at disse stedene står beskrevet i noen reisehåndbok. Det gikk både under oliventrær og mellom rader av drueplanter. Det var visst ikke så vanlig med turister i på disse stedene, men lokalbefolkningen var svært vennlige og siden det noen plasser verken var pizzeria eller birreria så ble det å fri til vanlige folk når vannflaska skulle fylles, og det måtte den ofte. Dette syntes de tydeligvis bare var hyggelig og selv om jeg nesten ikke snakker italiensk fikk jeg mange hyggelige opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.