Gå til innhold
magnusdyret

Hjelp til valg av type brensel

Det er 1266 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et spørsmål jeg trenger bekreftelse på. Jeg fikk en Kovea primus (Skjult lenke - logg inn for å se den) til jul, det står at den støtter white gasoline og gas. Jeg antar at white gasoline er tilsvarende miljøbensin (sånne flasker man får kjøpt på sport og friluftsbutikker), eller er jeg helt på villspor da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt navnekaos på forskjellige petroleumsprodukter rundt om i verden, men "white gas" er vanligvis betegnelsen på bensin uten bly og andre tilsetninger.

Les her og se om du blir klokere :)

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, ble litt klokere nå :)

De flaskene med bensin man får kjøpt på f.eks XXL burde vel gjøre susen går jeg ut ifra. Mener de skulle være bensin uten bly og andre tilsetninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin, takk alle sammen! :)

Edit: Benytter anledningen til å spørre om noen har erfaring med denne primusen. Hvordan forvarmer du eventuelt den? I forsvaret brukte vi konsekvent rødsprit til forvarming, men leser det er mange her som sender en skvett bensin gjennom, og forvarmer på den måten. Er det en god metode for denne primusen og?

Ser forresten primus hjelpetråden nå, kunne tatt alt der, beklager det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1266 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.