Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken længde ski


silkeborg

Anbefalte innlegg

Jeg er en dansk gut som skal have et par Åsnes Amundsen m kort fellelås.

90% af tiden skal jeg gå med lille dagtursrygsæk eller pulk - de sidste 10 % med tung rygsæk udenfor løjpen.

Jeg er 175 cm og vejer 72 kg.

Hvilken længde ski skal jeg have ?

Med venlig hilsen

Silkeborg

Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde tidligere åsnes rago (nå amundsen) i 205 cm. disse knakk, og jeg kjøpte i vår nye amundsen i 194 cm. er +- 90 kg og 184 cm høy.

min bruk er ganske lik den du beskriver. har så vidt prøvd de nye et par turer, og jeg synes de nye kortere skiene er bedre enn de lange. først og fremst er manøvrerbarhet mye bedre. moralen er at hvis manøvrerbarhet er et viktig poeng hos deg, kan du sikkert gå ned en strørrelse i fra det tabellen til åsnes viser. det er i hvert fall min erfaring.

forøvrig ser det ut til at tabellen til åsnes er fra en tid de lagde skiene i andre lengder enn de gjør nå, uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 og 78 kg (for tiden :) ) og har nettopp kjøpt Åsnes Ingstad på 190. Lurer på om ski måles litt forskjellig, mine måler 187, antagelig oppgies målet uten oppsvinget i tuppen.

Har bare så vidt prøvd dem og var spent på om jeg fikk tuppen under meg ved diagonalgang eller om de ble for lange i små kleiver og mellom buskene. De bar godt på løssnøen også. Tror lengden for min del er innertier, men nå tilhører jeg generasjonen som dundret rundt med langrennski og fjellski som skulle rekke til et sted mellom håndleddet og fingertuppene. For min del ble det 205 og 210, dessuten kjørte jeg alpint med 190 eller 195...

Vanskelig å velge, men jeg tror du blir fornøyd enten du velger 180 eller 187 cm, som vel er dine sannsynlige valg.

Synes faktisk det var verre å velge skostørrelse!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.