Gå til innhold
  • Bli medlem

ryggsekk +/- 70 liter


tracktord

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ryggsekk til turbruk, alt fra backpakking til ski og fotturer. Trenger en sekk som lever lenge og gjerne en uten alt for mykje dill dall, men likevel ikkje skrapa for lommer (slik at eg har ein stad å legge vottane..)

Har sett litt på Norrøna Nansen (ser det skal komme ny sekk - svalbard), Arc`teryx Naos og Bora, samt en Ospreysekk eg ikkje heilt hugsa nanmnet på. Naos virka veldig solid, men følte at hoftebeltet satt veldig dårlig på. Nansen satt også bra, men så skal det komme ny sekk.

Nokon som har gode og dårlige erfaringer og anbefallinger å komme med på ryggsekk i denne str orden. Prisklasse 2-4500,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er på utkikk etter en ryggsekk til turbruk, alt fra backpakking til ski og fotturer. Trenger en sekk som lever lenge og gjerne en uten alt for mykje dill dall, men likevel ikkje skrapa for lommer (slik at eg har ein stad å legge vottane..)

Har sett litt på Norrøna Nansen (ser det skal komme ny sekk - svalbard), Arc`teryx Naos og Bora, samt en Ospreysekk eg ikkje heilt hugsa nanmnet på. Naos virka veldig solid, men følte at hoftebeltet satt veldig dårlig på. Nansen satt også bra, men så skal det komme ny sekk.

Nokon som har gode og dårlige erfaringer og anbefallinger å komme med på ryggsekk i denne str orden. Prisklasse 2-4500,-?

Du er innom mange gode modeller her. Så selv lenge på Bergans, Osprey(vet ikke om det blir for mye detaljer for din del) og Arc'teryx.

Endte opp med Bora 95, den satt best på ryggen min. På Bora kan du ta av hoftebeltet, veldig praktisk ved f.eks flyreiser...

Om du har mulighet(bor i nærheten av Oslosportslager) så bør du også prøve Gregory. Modellene Makalu Pro og Baltoro(på tilbud til 2000) kan kanskje være noe?

Husk å prøve sekkene med vekt i, da kommer forskjellene fort fram.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en haug med sekker i forskjellige størrelser (11 liter, 13 liter, 22 liter, 50 liter, 70 liter og 95 liter), men etterhvert fra færre og færre produsenter. Nå er det kun en Bora95 fra Arc'teryx som ikke er fra Osprey. Grunnen er at jeg liker løsningene og kvaliteten, i tillegg til komforten :D

Kjøpte i fjor en Osprey Aether 70. Den har et godt hoftebelte, som lar seg fjerne. Det kan også festes til topplokket slik at det blir en veldig komfortabel rumpetaske. Det er lommer på hver side pluss lomme i front til ting du måtte ønske å ha lettere tilgjengelig, i tillegg til topplokket selvfølgelig. Jeg har lastet opp mot 20 kilo i den uten at det føltes som om sekken ble for spinkel. Helt klart min favorittsekk. Ser at det har kommet en oppgradering i år, og at den anbefalte bærevekten har blitt høyere siden jeg kjøpte min.

http://www.ospreypacks.com/Packs/AetherSeriesMens/Aether70/

Det er også mulighet til å koble til en 13 liters dagstursekk på Aether'en for økt volum. Praktisk når rumpetaske ikke helt gir plass til fiskeutstyr, klær og mat når man ligger i leir og skal opp til noen fiskevann :D

Mener jeg så en slik sekk i den nye butikken til sportsnett, men ikke i nettbutikken deres.

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.