Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med gnissing på tær ved telemarkskjøring


simonsenb

Anbefalte innlegg

Bruker plaststøvler til telemarkskjøring, og kjører ganske dypt. Ved hver sving presses plasten litt ned på tærne, og etter noen timer i bakken får jeg blemmer og etter hvert åpne sår på tærne.

Noen som har erfaringer/tips på dette området? Da tenker jeg både hvordan det kan unngås/begrenses, evt om noen merker eller modeller er bedre enn andre på nettop det?

mvh Bjørn

(Støvlene jeg bruker er ganske gamle og av typen "Crispi CX2")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det opplagt at utstyret ikke er beregnet for så dyp kjøring som du driver med - ta hintet :P

Selv har jeg aldri vært i nærheten av å oppleve dette som et problem i mine scarpa t2&t1, men det skal sies at jeg kjører svært "amerikansk" og ikke særlig dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det ut som skobytte er det beste. Problemet du nevner er ofte et problem hvis flexen i skoen er svært myk. Hvis du noengang går for NTN systemet, pass på, de nye scarpaskoene er så myke at de "kolapser" i flexen ved dyp kjøring, og derfor kan gnage på tærne. Scarpa til 75mm systemet har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.