Gå til innhold
  • Bli medlem

Amerikansk Garmin Forerunner 405 i Norge


Anbefalte innlegg

Hei!

Med bakgrunn i lav dollarkurs og billig levering fra Moosejaw har jeg bestilt en Forerunner 405 ... Retrospektivt har jeg dog begynt å bekymre meg for om kartprogramvaren etc. vil fungere bra når den benyttes i Europa?

Garmin har et system hvor tracket automatisk lastes opp til deres nettserver. Noen som har input ift. dette? *nervös*

Mvh.

Tor Hogne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Med bakgrunn i lav dollarkurs og billig levering fra Moosejaw har jeg bestilt en Forerunner 405 ... Retrospektivt har jeg dog begynt å bekymre meg for om kartprogramvaren etc. vil fungere bra når den benyttes i Europa?

Garmin har et system hvor tracket automatisk lastes opp til deres nettserver. Noen som har input ift. dette? *nervös*

Mvh.

Tor Hogne

Jeg velger å tro at enhetene er like bortsett fra innpakninga, likedan som Colorado versjonene. Det vil være nokså forunderlig om de som kjøper i Europa skal få problemer med Forerunner 405 på f.eks. New York maraton og de som har kjøpt i USA får problemer på Oslo maraton, i så fall har Garmin skaffet seg et markedsproblem av dimensjoner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Forerunner 405 har ikkje kart (men viser sporene dine utan kartunderlag), men sporene kan lastast opp i Mapsource. Eg har også vanskeleg for å tru at ikkje "norsk" versjon av Mapsource kan hente spordata frå Forerunner eller at ruter ikkje kan lastast opp i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Det er nettop slik jeg har ressonert selv også :=) Får håpe at den suser igjennom tollen her i Sverige slik at jeg slipper å betale moms :=) I så tilfelle havner jeg på 1960.-, noe som er en forholdsvis bra pris!

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Interessant å følge denne tråden her, jeg vurderer å kjøpe Forerunner 405 når jeg skal på ferie til USA i sommer. Resonnementene i de tidligere svarene synes fornuftige, men hadde satt stor pris på å få høre hvorvidt alt faktisk virker når du får den.

Hadde ellers vært interessant og kort høre hva du syns om den, fordeler/ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Endte opp med å kjøpe en 405 fra en norsk butikk (tror det var xd.no)!

Forholdsvis rimelig (2600.-) ift. USA (ca. 1800). I sistnevnte tilfelle risikerer man også å måtte betale moms hvis man ikke plukker den opp selv i USA. Har også forstått det slik at Garmin Norge er temmelig restriktive ift. å ta imot garanti-/reperasjonssaker hvis enheter har blitt gråimportert, så alt-i-alt tør jeg påstå at det er like greit å kjøpe den i Norge ...

Ift. enheten har jeg bare positive ting å komme med. Alle komponentene virker til å holde svært høy kvalitet, og responstid, batterilevetid, menyer, stabilitet etc. er generelt meget tilfredsstillende. Finner den heller ikke for stor, og har etterhvert begynt å bruke den som vanlig armbåndsur.

Benytter selv ikke medfølgende programvare, da jeg synes at denne var godt under middels ift. hva man kan forvente i dag. Bruker selv et Mac-program som heter Ascent (ca. 200 kr), som ligger i en helt annen liga (se vedlagte skjermskudd).

Pulsmåleren er også herlig, og kobler seg problemfritt opp mot klokken idet den tas på. Gir svært konsistente resultater og hopper/glipper aldri.

Mvh.

TH

PS: Statestikkviseren har blitt klippet delvis bort i bilde 2 beklageligvis. Orker dog ikke ta nytt skjermbilde :?:

PSS: Høykvalitetsversjon av bildene finnes på http://mt15.quickshareit.com/gallery/view/857e7023

tn_480ascentmaina55d0.jpg

tn_480ascentgraph9c0aa.jpg

tn_480ascentmap32767.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.