Gå til innhold
  • Bli medlem

Fosse-quiz


Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Oj, mange flotte fosser og landskapsbilder med på kjøpet :lol:

Til steinur; jeg visste etterhvert at navnet måtte ende på -andefossen, men hadde helt glemt at det var Drivandefossen. Mørkridsdalen er en flott og spennende dal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FU skrev:

Eg prøver meg igjen med ein foss. Nære ein fjord, fossen pregar også namnet på stølen i framgrunnen...

Stølen skulle vel ikkje heiter Fossesete. Skulle vel ligge inne i Arnafjorden ?.

Ein arbeidskollega frå Sogn meine å kjenne seg att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får komme med et hint til bildet mitt (https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11171) og se om det kan hjelpe.

Fossen ligger om ikke i Trøndelag (det er nok et definisjonsspørsmål), så meget nært. Den ligger også et godt stykke fra nærmeste vei, inne i en av fjellheimene.

Takk forresten for tilbakemeldingene på bildet. Jeg var såpass fornøyd med det selv også, så en kopi av det henger på veggen i stua. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FU skrev:

Eg prøver meg igjen med ein foss. Nære ein fjord, fossen pregar også namnet på stølen i framgrunnen...

Stølen skulle vel ikkje heiter Fossesete. Skulle vel ligge inne i Arnafjorden ?.

Ein arbeidskollega frå Sogn meine å kjenne seg att.

Jau, kollegaen din kjenner seg riktig att!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mattings bilde: Kan det være Slettåfossen som ligger ovenfor Trollheimshytta?

Bildet er i så fall tatt fra en av myrene i Folldalen.

Riktig, det er Slettåfossen i Trollheimen. Bildet er tatt på en av myrene langs stien inn til Trollheimshytta fra nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte fosser her! Mitt bidrag er fra en kommende nasjonalpark nordpå. Fossen har intet offisielt navn, men hvilken kommende nasjonalpark sikter jeg til, og fra hvilket vatn renner den ut fra?

post-1651-133474534791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.