Gå til innhold
  • Bli medlem

Abonnement til Iridium satelittelefon


Hugo

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe abonnement til Iridium satelittelefon. Helst i Oslo.

Jeg har en modell som er kjøpt i Australia og som jeg gjerne skulle ha kjøpt abonnement til, men det er ikke lett å finne noen som tilbyr dette i Norge, verken på web eller i fysiske butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du på forhåndsbetalt eller etterbetalt abonnement?

Det vil gjerne vera billigare å bruke ein leverandør i t.d. USA direkte, enn å la eit norsk selskap stå for fakturering (og dertil høgare pris). Er vanleg å belaste kredittkort og få faktura online. Etterbetalt abo koster frå $30 til $40 pr mnd og oppover, ringepris rundt $1.20. Nokon opererer med minimum 12mnd.

Forhåndsbetalt Iridium abo har ringetid som "går ut på dato" etter ei viss tid, alt frå 1mnd til 2 år. Ringeprisen er omtrent den samme som for etterbetalt, for mange er nok dette det rimelegaste.

Du kan t.d. kontakte Vizada AS (tidligare Telenor Satellite services AS) ute på Fornebu:

Snarøyveien 30

1331 Fornebu

NORWAY

Tel: +47 67 89 00 00

Evt Norsk Telektron på telefon 23100640

Simkort og abo selges til ein viss grad også på Ebay, men sjekk nøye kva du eventuelt ender opp med å bestille (særleg ringepris)

Eg har forøvrig nokre uaktiverte simkort til Iridium liggande som eg eventuelt kan sende deg om du er interessert. Du kan då opprette avtale med leverandøren i Usa sjølv, enten det er prepaid eller postpaid (Sjølve sim-kortet koster 100-200kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Når det gjelder systemet med kontantkort eller vanlig abonnement så har jeg ikke helt bestemt meg. Heller nok litt til kontantkortvarianten ettersom jeg stort sett vil ha behov for telefonen om vinteren, evt kanskje på Grønland neste sommer. Men jeg tenkte å se på prisene og vilkårene før jeg bestemte meg. Jeg har uansett ikke behov for å bruke telefonen i store deler av året.

Men dersom det er slik at det blir gunstigst å bestille fra USA så gjør jeg gjerne det. Har du noen tips til slik leverandør som du eller noen du kjenner har benyttet?

Jeg er ellers interessert i et av dine uaktiverte simkort dersom dette er noe jeg evt. vil ha bruk for ved kjøp/opprettelse av abonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt Iridium abonnement hos (eller via?) følgende firma i USA:

Satellite Phones Direct, LLC

302 Research Drive

Suite 150

Norcross , GA 30092

Phone (888)-684-3323

Local (770)-449-6826

Fax (770)-449-6828

[email protected]

Det er aldri noe bøll med dem. Abonnementet funker uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.