Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur tips med fokus på nedkjøring?


Etsvends

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt å klør i kroppen etter tur og leiter etter noen toppturer med fokus på nedkjøring.

Målet er turer med fine nedkjøringer med tunge telemarkski så helst ikke alt for lang annmasj i flatt terreng.

Det må være innenfor langhelg rekkevidde med bil fra oslo så tenker på jotunheimen eller vestlandet ett sted.

Siden erfaringen med kjøringen i veldig bratt terreng er litt begrenset og skred kunnskapene ikke helt på topp vil jeg holde meg under 30 grader(er klar over at det kan gå skred under dette også). Skredsøker osv er uansett med.

Overnatting gjøres gjerne i telt.

Er avhengig av åpne veier også helga 18-20 april.

Takker for alle tips. Gjerne flere topper i samme området da jeg har ca 2,5+ dager til rådighet for ski + reisetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møre og Romsdal innfrir kravene dine hvis det ikke blir for langt. 5-6 timer til Åndalsnes (Romsdal), en god time ekstra til Sunnmøre.

Hvilke turer som anbefales vil variere stort alt etter vær, vind og føre. Kan være drømmeføre en dag og et helv... dagen etter :) Klagde ikke på snøforholdene i går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Fondsbu nå i helga. Superforhold, ca 3 meter snø på flata. Galdeberg fin skitopp med fin nedkjøring fra toppen (2075 moh) og ned på Bygdin omlag 1000 meter lavere. Fine snøforhold i vesthellinga ned fra toppen, ned Høystakka til Bygdinisen. 4 km over isen før du begynner oppstigning ved Høystakka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.