Gå til innhold
  • Bli medlem

Kalvekadaver i bruk til revejakt?


frodeky

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på tur idag då eg kom over eit kalvekadaver på dyrka utmark? Er dette normalt?

Rett nedanfor var det sett opp ei jaktbu, og kalven var tydleg plassert der med traktor!

Er det snakk om revejakt? Eller er den rett å slett lagt ut for å fore reven?:lol:

Kun få meter frå kadaveret var det gravd eit hol i snøen, noko som eg kun kan opfatte som

eit revehi?

Du kan jo lese heile turrapporten og sjå bilder kyrkjebo.net/villbasen8)

p1050175.jpg

p1050177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ganske så normalt ute på landsbygda!! dreier seg nok om jakt med gevær eller fotoapparat ja!

Det er mye slikt her oppe i østerdalen - (så bare ta det rolig, hehe...) 8)

Bildet ser mer ut som ett rådyrkadaver, men du var jo der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest naturlig å tru det var ein kalv, ein svær storfefjøs på garden med tilknytning til beita. Har dessuten ikkje høyrt om rådyr i Sogndalsområdet?

Det lukta så stramt å jævlig at eg orka ikkje gå nærare for å sjekke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har man ikke lov til å legge ut døde husdyr som åte lenger, restriksjoner fra mattilsynet! (mulig det kan gis dispensasjoner?) Men det syndes det mye mot rundt omkring, folk flest tar ikke den reglen såååå alvorlig. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.