Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med hva en må ha av forsikringer ved kanoturer i alaska med tanke på at en gjerne er flydd ut til startsted eller endested. Hvordan er det da hvis en evt blir skadet midtveis i turen og må evakueres ut enten med fly eller heli. dekkes dette av en standard reiseforsikring?

Skrevet

Tvilsomt. Men dette kan variere svært mye, avhengig av forsikringsselskapet. Vil anbefale deg å ta kontakt med selskapet ditt og be dem komme med en skriftlig redegjørelse.

• 4 uker senere...
Skrevet

Du bør nok evt. sjekke den lille skriften i resiseforsikringen, men så vidt jeg vet går skillet ofte ved ordet "ekspedisjon". Og grensen for når en tur blir en "ekspedisjon" er ganske lav, så med mindre dette er en tur det er "vanlig" å gå vil du nok få problemer med å få dekket en slik uthenting på den vanlige reiseforsikringa.

• 2 uker senere...
Skrevet

Med min reiseforsikring (Gjensidige) så er alt dekka med ein gong eg går ut døra.

Men eg måtte ha ei ekstraforsikring vist eg skulle på "ekspedisjoner". Definisjonen

på ekspedisjoner var Himalaya, arktiske strøk eller om turen gjekk utover ei viss

tidsramme.

Padletur i Alaska vil være dekka for meg, men det kan likevel lønne seg å sjekke opp

lokale forsikringer for om mogleg få raskara/betre hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.