Gå til innhold
  • Bli medlem

Youtube klip


Jakob

Anbefalte innlegg

Hej.

Er der nogle som kan anbefale nogle gode youtube klip med følgende indhold (ikke nødvendigvis i et og samme klip):

Vinterfjeld

Ture på langrendsski.

Teltning om vinteren

Smøring af ski

andre emner?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja dersom du er sugen på litt villmarksliv på nettet kan du jo ta en titt på dette videoklippet fra "Nord-i-villmarka"-prosjektet mitt :D

http://villmarkshistorier.no/sistenytt.html

J-EP

Flott webside! :D

Jeg har såvidt begynnt med video selv (en 'consumer Canon HV20 - HD kamera) og sliter veldig med lyd. Lurte på om dere bruker trådløs mikrofoner e.l. Jeg har flyttet fra medium-format 645 bilder til video, og har stort-sett ingen peiling. Har dere brukt eller tenkt å bruke lavalier mikrofoner e.l.? Det er visst en fyr (Survivorman på Discovery) som lemper all ustyret selv, og får ganske bra lyd. Mikrofonen på selve kameraen er ikke tilfredstillene. Alt av råd er velkommen..

Sist men ikke minst, er det noen tråd på forumet som har med bilder og video å gjøre? Jeg besøker DVXforumet og andre, men søker en som er tilpasset norske forhold.

Igjen, veldig bra gjort - så ganske nifst med bjørnen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott webside! :D

Jeg har såvidt begynnt med video selv (en 'consumer Canon HV20 - HD kamera) og sliter veldig med lyd. Lurte på om dere bruker trådløs mikrofoner e.l. Jeg har flyttet fra medium-format 645 bilder til video, og har stort-sett ingen peiling. Har dere brukt eller tenkt å bruke lavalier mikrofoner e.l.? Det er visst en fyr (Survivorman på Discovery) som lemper all ustyret selv, og får ganske bra lyd. Mikrofonen på selve kameraen er ikke tilfredstillene. Alt av råd er velkommen..

Sist men ikke minst, er det noen tråd på forumet som har med bilder og video å gjøre? Jeg besøker DVXforumet og andre, men søker en som er tilpasset norske forhold.

Igjen, veldig bra gjort - så ganske nifst med bjørnen da :D

Bruker stort sett mikrofon på kamera og det er en utfordring. Det blir mye håndholdt, type stunt-video-opptak for min del og legger ikke mye energi i video-opptak. Syns i grunn det er mest spennende med stillbilder. Har et par eksterne mikrofoner, men bruker de altfor sjeldent. Desverre. Du får sikkert mye informasjon om dette på video og foto-sider på nettet. De er sikkert flinkere enn meg på video.

J-EP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eilert. Takk for svaret! :D Hvis du kunne si hvilket web-redigerings-løsning du bruker, særlig når det gjelder å sette inn video hadde det vært supert. Jeg må innrømme jeg tok nettop en e-commerce kurs på gradschool, men var bare der for eksamen..jeg tror vi brukte MS (evil empire)sine løsninger..forresten var det ikke skummelt å være så nær bjørnen? Jeg skulle telte alene i upstate NY, men svart-bjørnen der har visst blitt litt vant til teltere (gratis mat osv.). Bjørn-'proof' mat beholdere er (som ikke lukter) nå påbudt i bl.a. Adirondacks.. :D Beklager norsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eilert. Takk for svaret! :D Hvis du kunne si hvilket web-redigerings-løsning du bruker, særlig når det gjelder å sette inn video hadde det vært supert. Jeg må innrømme jeg tok nettop en e-commerce kurs på gradschool, men var bare der for eksamen..jeg tror vi brukte MS (evil empire)sine løsninger..forresten var det ikke skummelt å være så nær bjørnen? Jeg skulle telte alene i upstate NY, men svart-bjørnen der har visst blitt litt vant til teltere (gratis mat osv.). Bjørn-'proof' mat beholdere er (som ikke lukter) nå påbudt i bl.a. Adirondacks.. :D Beklager norsken!

Ikke noe problem med norsken din. Jeg har liten erfaring med video på web. Jeg brukte videoløsningen til google, men mange bruker vel U-tube. Samme metode. Kopierer html-skriptet inn på hjemmesiden. Det er selvsagt mulig å gjøre det selv også, men jeg gadd ikke å bruke tid på det, når gratisløsningene på streaming-servere er bra nok for mitt formål.

Nei, det bjørnemøtet var ikke skummelt, men en fantastisk flott naturopplevelse. Men det er en lang historie å forklare alt. Jeg sier ikke mer nå. Dersom du vil lese om historien bak, blir det en historie om dette i boka mi. Kommer vel ut på senhøsten, forvinteren i år, om alt går som planlagt. (Men lover ikke tidspunktet) Der kommer også historier fra de andre klippene. Det kommer opp på siden min når alt er klart.

hilsen

jan-eilert

PS: Jeg hadde ikke lagt ut mat til bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.