Gå til innhold
  • Bli medlem

Brystsele til sportsklatring?


Mille

Anbefalte innlegg

Jeg har desverre fått vondt i ryggen, mulig en prolaps, og nedfiring med sittesele gjør forferdelig vondt!

Er det noen som har erfaring med bruk av brystsele inne? Kan se for meg at nedfiringen vil se litt merkelig ut...

Jeg har ikke klatret på 3 uker og begynner å få voldsomme abstinenser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg går ud fra, vi taler om brystsele i tillæg til siddeselen :) I så fald burde det være i orden. Om det løser dit problem med ondt i ryggen, ved jeg ikke, men der kan ikke gå noget galt ved at forsøge.

Enig, kombinasjon sittesele og brystsele går fint, men husk på at mestparten av vekta skal være på sitteselen. Skulle du bli hengende der f.eks på rappel og du har mest vekt i brystselen så har du ikke lang tid på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om brystselen aflaster siddeselen? Det er i så fald bare marginalt. Den vigtigste grund til at bruge brystsele sammen med siddeselen og ikke bare siddeselen alene er i de fleste tilfælde, at man vil sikre, at man i tilfælde af et fald har hovedet op og benene ned. Under nedfiring med siddesele alene bruger du mest mavemusklerne og lidt rygmusklerne til at holde overkroppen i position. Med en brystsele vil jeg tro, at du kan aflaste disse muskler noget. I dit tilfælde er det vel det, der er formålet.

Kender du ikke nogen, du kan låne en brystsele af?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selve presset fra sitteselen med foroverrotasjon av bekkenet som gjør vondt. Jeg får forhøre meg litt, sikkert noen som har. Ellers så får jeg bare bite tennene sammen og håpe det går over :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke pinglete.. håper jeg: Hadde min første time hos kiropraktor for ca et halvt år siden, og var hos lege denne uken som sykemeldte meg og ba meg holde meg i ro :).... dumme legen.. Buldra litt i går, men det blir veldig lett.

Thanks anyway

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.