dsk Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Nå har jeg funnet linken til testen: http://rapporter.ffi.no/rapporter/97/04713.pdf dsk
Kjell Iver Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Det var ingen god reklame for Coleman i hvertfall... Svært nyttig og tankevekkende informasjon.
Jona Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Javsit ! Ser ut til att det er best å gjøre matlagingen i ytterteltet. Det som ikkje nevnes, er att Coleman ser ut til å være den brennern som avgir minst kullos når man bruker den til oppvarming. ( Uten att flammen kjøles ned av en kjele )
runegutt123 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Merkelige ressultater. Det som forbauser meg er ikke at Coleman gir mye CO oppvarming av kald kjele, men at FFI finner lav CO på 111. Problemet er egentlig: KJelestøttene på mange primuser står for nært brennern. Den eneste primusen som har rett avstand mellom brenner og kjele, er Svea123. Ellers er den optimale løsningen for Coleman, å bruke Sigg Tourist kokeutstyr. MEd dette får man korrekt avstand mellom kjele og brenner, og slipper unne med mindre CO. Ut over dette, hvem koker mat i timesvis i innertelt uten lufring?
springsteen Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ut over dette, hvem koker mat i timesvis i innertelt uten lufring? Den som har gått i mange timer og sovner fra maten av utmattelse. Synd om man ikke får våkne igjen...
runegutt123 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hmmm Sovner du fra maten, sliter du endel ja. Som sagt, det finnes endel tester av co i telt. 111 bruker også å komme ille ut, så jeg stusser på ressultatene fra FFI. Den enste primusen som bruker å komme bra ut er Svea 123. Og... bruker man Sigg Tourist til Coleman slipper man unna CO spøkelset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå