Gå til innhold
  • Bli medlem

Høsttur Hunnedalen Rogaland


REJOHN

Anbefalte innlegg

Det ble en båsende tur i sterk motvind inn fra Hunnedalen og nordover. Det var ikke spor i sorpa, og jeg så heller ikke en kjeft. Det var ikke mange gradene over 0 og det lå litt snø oppover liene.

Det er slike dager det er godt å kunne ta seg inn i en hytte for å få varmen i kroppen. I dette tilfellet en av Stavanger turistforenings hytter i området. Vinden tok skikkelig i hytta, og det regnet bra.
Men på veien tilbake hadde jeg ikke en dråpe, og med vinden i ryggen (og litt lettere sekk), ble det en fin tur.

Søndagen tur gikk på andre siden av dalen. Været var helt motsatt av lørdagens. Nesten ikke vind og sol fra skyfri himmel.
Til gjenngjeld var det et tynt frostlag, som var en utfordring i bakkene. Det ble sabla glatt, og jeg tok ikke mange sjangser. (Buksa trenger uansett en vask...)

post-1094-133474505114_thumb.jpg

post-1094-133474505125_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje verst å gå fottur her så seint på året. Var du på toppen av Damreisknuten? Eg var der i begynnelsen av september. Gjekk då frå Tomannsbu. Det var ikkje heilt lett å finne ei god løype til toppen syntes eg, men utsikta var jo upåklageleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke oppe på Dramreisnuten. Inn til hytta og tilbake, er sånn akkurat passe dagstur.

Turistforenigen har laget et ark med beskrivelse av turen.

Slik jeg husker det (og slik vi gikk) så går stien på "baksiden" og opp mot toppen.

(Jeg tviler på at folk på Skreå, er enige i betegnelsen "baksiden, men...)

Det var foholdsvid god sti der vi gikk opp, men vi rotet det til på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.