bertil1007 Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Noen som har bøker å anbefale innenfor evnet? Var på utkikk etter Helge Hagen sin "Røyk og rak, tørk og grav", men denne kom ikke Bokklubben til å ta inn igjen. Noen som har noen andre å anbefale? Er nybegynner på området.
Lindap Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Bøker som ikke lenger utgis kan du ofte få kjøpt på antikvariat. Jeg har selv denne boka: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1330083 Men den er mer kokebok enn en forklaring på hvordan du utfører ulike metodene. Graving står vel nevnt. Kan ellers anbefale den for vilt. 1
kryk Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Hei! Er på utkikk etter gode bøker innen samme emne jeg også. Den boka du nevner er nok veldig aktuell å prøve å få tak i. Har selv en annen bok av Helge Hagen; "Når viltet er skutt", og den er veldig bra synes jeg. Har lært det meste jeg kan om kjøtt og kjøttbehandling der. Har drevet å laget spekekjøtt og tørket/saltet kjøtt av reinkjøtt. Det er aldeles nydelig turmat. Spekekjøtt fra fjorårets reinsdyr ble ikke ferdig speket før nå i høst, etter ett helt år, men for en himmelsk smak det er på slikt kjøtt . Har kost meg med det under årets reinsjakt, og det er omtrent ingenting som slår den smaksopplevelsen , når en sitter i jaktkoia til kvelds. Skal prøve graving av ytrefilet nå utpå høsten engang. Er derfor veldig interessert i gode tips om bøker om dette.
rolf Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Kjøpte ei bok for et par år siden. Den heter "Røyking av kjøtt og fisk" . Skrevet av Alf Andersson og er utgitt på Landbruksforlaget. Den tar for seg alt fra å lage sin egen røykeovn til noen oppskrifter. Enkel og grei bok virker det som men nok ikke en altomfattende bibel da.
Kattugla Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Noen som har bøker å anbefale innenfor evnet? Var på utkikk etter Helge Hagen sin "Røyk og rak, tørk og grav", men denne kom ikke Bokklubben til å ta inn igjen. Noen som har noen andre å anbefale? Er nybegynner på området. Boka finnes på biblioteket, bl.a. Trondheim folkebibliotek www.tfb.no .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå