Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Kilimanjaro


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ta en tur til Kilimanjaro en eller annen gang neste år. Er det noen som har prøvd eller har noen formeninger om denne:

http://www.ecoexpeditions.no/westernguide/østafrika/kili/kiliug.htm

Evt. noen som har noen andre forslag. Måter å gjøre det billigere på. Kom med forslag. Har lyst til å få med meg safari-delen. Har ikke vært på det før så det blir som to ferier i en. Men det er ikke noe must....

Jeg har masse andre spørsmål om utstyr osv. osv. Men siden det er lenge til jeg skal reise så kan spør mer senere :?

Hvis det er noen som går med planer, eller har lyst til å bli med, så gi lyd. Vet det er litt langt frem i tid, men det er snakk om mye penger, så det er greit å ha litt tid å spare på.

Hvis det er flere interesserte her, så kunne vi kanskje arrangere noe selv. Og spare en masse penger.

Ta kontakt!!

Litt om meg selv:

Mann, 31 år. Heterofil. Singel.

Dette er ingen kontaktannonse... Vil bare gi beskjed så ingen får "rare ideer" eller feil intrykk. :wink: Er bare interesert i å komme i kontakt med folk med samme interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro sjøl med EcoEcoexpeditions til Kilimanjaro, og det var en bra tur. Anbefaler deg å velge en av de lengre rutene mot toppen, f.eks. Lemosho som Eco bruker. Du bruker noen dager og kroner ekstra, men det er verdt det, og du har større sjanse for å klare å nå toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som et fornuftig opplegg med en svært hyggelig pris. Tror ikke det er verdt å bruke tid og krefter på å presse ned prisen ved å arrangere selv. Neppe så mye du sparer på det.

Jeg gikk en rute som delvis følger den Eko bruker. Det er et fornuftig opplegg og klart gjennomførbart. Overnatting i Karanga valley er lurt. Noen går direkte fra Barranco til Barufu, men det blir veldig langt, særlig når man skal på toppen rett etterpå.

Det finnes masse utstyrstips på nettet. De fleste er fornuftige synes jeg. Varm sovepose og bra liggeunderlag er viktig i tillegg til godt inngåtte støvler. Uansett har firmaet du reiser med helt sikkert kunnskap om utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hei

Vi er to som skal reise til Kilimanjaro nå ca midten av oktober..

Noen andre som skal reise da?

Vi reiser med Eco

-fotogt :)

Vel, vi er 5 stk som skal avgårde i midten av oktober og gleder ganske bra :arrow:

Vi ser med Kilroy Travels..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rwenzorifjellene i Uganda er mye flottere...og det er langt færre turister.

Her er det maaasse penger å spare!

Jeg har bodd i Rwenzorifjellene i 4 år og har vært til topps på Mt.Margherita 2 ganger.

Se mer info - fjellturen er bare en av mange spennende ting man kan oppleve i vest-Uganda

http://www.mitandi.com/mitandi---uganda/aktiviteter/mt_margherita-_5109m_2/

Ærbødixt ;o)

Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.