Gå til innhold
  • Bli medlem

Full pott (alle 2000 meter topper )


atlerye

Anbefalte innlegg

Annonse

Skulle vært interessant å vite hvor mange det er snakk om, ja. Tror ikke det er mange.

Kan ikke tro at det finnes noen slik oversikt for det vil jo være umulig å kontrollere at vedkommende har vært der man sier at man har vært. Ellers ville jo dette nettstedet være det perfekte sted å opprette en liste.

Har du vært på alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistforeningen sendte ut en bok om dette til medlemmene for noen år siden. Jeg mener å huske at det var i størrelsesorden 200 stykker. Skal se om jeg klarer å finne boken igjen for å sjekke. Den innholdt navnene til alle som hadde vært på alle topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primærfaktor 10 meter blir jo ganske sært etter min mening. Fremfor å gå opp og ned på alle "steiner" over 2000 meter går jeg mye heller på en ruvende f.eks 1500 meter på vestlandet med fantastisk utsikt til fjord, daler og fjell (f.eks. Jønshornet, Jakta, Store Trolltind), eller en flott topp under 2000 meter i Jotunheimen (f.eks. Hjelledalstind, Storegut), eller for n-te gang på en av de virkelig flotte 2000 meterne, f.eks. Store Knutsholstind eller Hellstugutindene.

Da jeg for ganske mange år siden, etter allerede å ha vært på en masse 2000 metere, fant ut at jeg ville på alle toppene over 2000 meter, var det en liste med 50 meter primærfaktor som var gjeldene. Selv synes jeg dette er en fornuftig primærfaktor. Da blir toppene mer skikkelige fjell, og ikke "store steiner" på en rygg.

Men hver sin lyst :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primærfaktor 10 meter blir jo ganske sært etter min mening. Fremfor å gå opp og ned på alle "steiner" over 2000 meter går jeg mye heller på en ruvende f.eks 1500 meter på vestlandet med fantastisk utsikt til fjord, daler og fjell (f.eks. Jønshornet, Jakta, Store Trolltind), eller en flott topp under 2000 meter i Jotunheimen (f.eks. Hjelledalstind, Storegut), eller for n-te gang på en av de virkelig flotte 2000 meterne, f.eks. Store Knutsholstind eller Hellstugutindene.

Da jeg for ganske mange år siden, etter allerede å ha vært på en masse 2000 metere, fant ut at jeg ville på alle toppene over 2000 meter, var det en liste med 50 meter primærfaktor som var gjeldene. Selv synes jeg dette er en fornuftig primærfaktor. Da blir toppene mer skikkelige fjell, og ikke "store steiner" på en rygg.

Men hver sin lyst :wink:

Enig! Jeg syns også 10m pf man'ien går av skaftet, men folk har jo rett til å gjøre etter sin lyst.

Jeg for min del syns det er flottere å samle på topper av høy rang, og gir blaffen i om en topp er over eller under 2000m.

Fx er Romsdalstindane noe av det fineste jeg har gått, uansett de er under 2000m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistforeningen sendte ut en bok om dette til medlemmene for noen år siden. Jeg mener å huske at det var i størrelsesorden 200 stykker. Skal se om jeg klarer å finne boken igjen for å sjekke. Den innholdt navnene til alle som hadde vært på alle topper.

Seriøst? Ganske tullete bok - rimelig sikker på at det finnes mange med store meritter i fjellet som ingen/få vet om. I alle fall ikke DNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Ganske tullete bok - rimelig sikker på at det finnes mange med store meritter i fjellet som ingen/få vet om. I alle fall ikke DNT.

Jeg husket det nok feil. Boka inneholder en liste med alle topper over 2000m met noen eksempler av personer som har vært på alle.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.