Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Oven II


g-arnt

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å legge ved noen bilder som en kollega tok nylig. Som en oppfølging til forrige tråd. Moderator får avgjøre hvilken tråd dette egentlig sorterer under.

Måtte dessverre tyne bildene under 600K, så det blir litt kornete..

Skulle slengt på Natakupa på bilde #1, men det er leggetid, og jeg var ikke 100% sikker..

post-1088-133474471448_thumb.jpg

post-1088-133474471469_thumb.jpg

post-1088-133474471486_thumb.jpg

post-1088-133474471506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flotte bilder g-arnt, men så langt jeg har sett har du satt et par navn galt på bilde nr 2, Jostedalsbreen. Der du har satt Stornosi, er det Raudskarven vi ser. Den virkelige Stornosi er der du har satt Svartefjell.

Aii, hadde det riktig i utgangspunktet. Så rotet jeg det til, uten at jeg kan forklare hvorfor nå..

Svartefjell blir vel da den hvite haugen rett foran "Sygneskardfjellet", ved botnen nede til venstre for Fremstekåpa.

Takker, ods. Nå er jeg enig med både deg og meg selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flotte panoramaer du lager, g-arnt. Er veldig imponert over at du greier å holde kameraet så stødig at samlinga av bildene blir så bra som det ses på bildene dine!

Det var vel ikke akkurat flybildene du kommenterte her, men jeg takker og griper komplimentet begjærlig, da det jo er panoramaer jeg ellers primært driver med. :)

Arnt

(Panoman)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo alle fjellnerders mål å finne "feil" på disse flotte bildene. "Jotunheimen - Visdalen og deromkring" har én som jeg ser; "Skarddalsvatnet" må være Langvatnet.

Hoi.. her må jeg slå opp i tabellen dagens unnskyldninger...

"Tabelettåke"

Betent fot må ta skylden for at jeg havnet på feil side av fjellet. Rettelse motatt med stor takk! 8)

Har rettet kilden, altså ikke bildet her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bildene da tatt med spesielt kamera gjennom hull i flyets golv?

Neida 8)

Vanlige kamera, vanlige fly, vanlige (sukk..) vinduer..

Men du nevnte panorama. Og da tenker jeg på bilder som er satt sammen. Kanskje jeg misforstod. Ett bilde i seg selv kan jo være et panorama! En blir litt fanget i egne begreper..

(Bare et fåtall flybilder er satt sammen)

Og siden du nevnte å holde kameraet stødig (det er jo lett i et flysete), så forsterket det oppfatningen min.

Det å stå oppreist på en fjelltopp, uten stativ, å ta 13 sammenhengende bilder som blir til ett, er bare en treningssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida 8)

Vanlige kamera, vanlige fly, vanlige (sukk..) vinduer..

Men du nevnte panorama. Og da tenker jeg på bilder som er satt sammen. Kanskje jeg misforstod. Ett bilde i seg selv kan jo være et panorama! En blir litt fanget i egne begreper..

(Bare et fåtall flybilder er satt sammen)

Og siden du nevnte å holde kameraet stødig (det er jo lett i et flysete), så forsterket det oppfatningen min.

Det å stå oppreist på en fjelltopp, uten stativ, å ta 13 sammenhengende bilder som blir til ett, er bare en treningssak.

Da er jeg imponert! Fly har vanlig dobbelt vinduer, og det er ikke bra for billed kvaliteten!

Panoramabilder får jeg øve litt mer på å ta i hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.