Gå til innhold
  • Bli medlem

Staika i vinterfjellet (Hilleberg)


Gjest Chev.

Anbefalte innlegg

Gjest Chev.

Er det noen som har prøvd Hillebrg Staika i høyfjellet om vinteren?

Syns du i tilfellet at forteltene var store nok? Savnet du stommatter?

Jeg vurderer å anskaffe dette teltet til soloturer i høyfjellet om vinteren, og vurderer å få sett på stormmatter til tross for merkostnaden. Flott med synspunkter her.

I tillegg til å bruke Staika på soloturer i vinterfjellet, vil jeg også bruke det som tomannstelt på padleturer i sommerhalvåret. Men nå er det altså høyfjellsteltet til vinterturer jeg først og fremst er ute etter.

Er elles godt fornøyd med mitt Unna-telt. Er blitt mer og mer glad i at teltet er selvstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp fått meg et Staika som jeg bruker på padleturer, og er veldig fornøyd. Før brukte jeg Unna, men savnet fortelt. Dessuten er det greit med litt mer plass.

Dette med stormmatter tror jeg er et ganske norsk fenomen. Jeg har brukt Unna om vinteren, og tråkker da ned snøen der teltet skal stå. Evt kan man grave det litt ned. Det er også mulig å spa litt snø inntil teltet etterpå. Jeg hadde i alle fall ikke vært engstelig for å ha med meg en std. Staika på vintertur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chev.

Takk for tilbakemeldingene Lars.

Joda, jeg tror også at stormmatter er litt særnorskt :) Likevel må jeg innrømme det har hendt, i 25 sekundmeter, at jeg har vært glad for å ha dem. Men så har jeg heller aldri prøvd ruskværet uten, og kanskje det egentlig ikke gjør noe særlig fra eller til i snøen (og vinden) på fjellet :D

Ok, da blir det nok et Staika std. Gleder meg allerede. :D Er som sagt veldig glad i mitt Unna-telt, så det skal bli herlig å få den litt større og stødigere varianten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.