Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del erfaring fra klatring i fjellet, spesielt Vang i Valdres. Har hatt haug med topper fra 1200 - 1800 under vingene siden jeg var liten gutt, men begynner nå å bli klar for noen 2000 meter på egenhånd. Lurer derfor om dere har noen tips om eventuelt hvilke topper i Jotunheimen som er gode begynnertopper. I første omgang hvor jeg ikke trenger breeutstyr. På forhånd takk :wink:

Skrevet

Siden du allerede har klatreerfaring fra fjellet og har besteget en del topper, virker det på meg som om du egentlig kan gå løs på det meste av 2000-meters topper. Mange lavere topper kan jo være vel så krevende som mange av de over 2000, uten at jeg vet vanskeligheten på de du har besteget mellom 1200-1800 moh. :wink:

Noen av toppene som er greie begynnertopper over 2000 meter, er blant annet Rasletind og hele Kalvehøgda-massivet, Høgdebrotet, Besshø, Nautgardstind og alle toppene rundt Stornubben.

Flere tips finner du kanskje i denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=2742&highlight=enkle+2000

Skrevet

Hvis du holder til i Vang, er det vel bare å ta turen inn til Eidsbugarden og starte der. Der er det mange 2k topper i ulik vanskelighetsgrad som er fine.

Langeskavltinden og Galdebergtinden som de enkleste og Uranostinden, Slettmarpiggen eller Falketind som mer utfordrende turer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.