Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin 60CSX


trulte

Anbefalte innlegg

Annonse

Gamle kart blir fjernet når en legger nye kart inn på gps. Men vil du absolutt fjerne kart så kan du

gå inn i oppsett>grensesnitt>USB Masselagring, da da får du minnebrikken synlig på skrivebordet på pc.

Der åpner du mappen "garmin", da får du synlig "gmapsupp.img", den filen kan du slette og kartet er borte.

Du kan opprette flere mapper hvor du kan f.eks lagre kart/Poi slik at du slipper å legge disse inn senere, men de tar jo

selvfølgelig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle kart blir fjernet når en legger nye kart inn på gps. Men vil du absolutt fjerne kart så kan du

gå inn i oppsett>grensesnitt>USB Masselagring, da da får du minnebrikken synlig på skrivebordet på pc.

Der åpner du mappen "garmin", da får du synlig "gmapsupp.img", den filen kan du slette og kartet er borte.

Du kan opprette flere mapper hvor du kan f.eks lagre kart/Poi slik at du slipper å legge disse inn senere, men de tar jo

selvfølgelig plass.

OK. Takk for svar.

Så man må altså legge inn alle kart man har pånytt, dersom man har kjøpt en ny serie og ønsker å legge den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk for svar.

Så man må altså legge inn alle kart man har pånytt, dersom man har kjøpt en ny serie og ønsker å legge den til?

Ettersom jeg har fått vite, kan du bytte ut den medfølgende 64 MB minnebrikken med andre (helt opp til 2 GB) og da kan du legge inn flere kart.

P.S: Jeg har ikke kjøpt 60CSX selv enda (skal kjøpe meg i sommer), så jeg kan ikke garantere for at man kan installere større minnebrikker på den, men jeg har lest at det går på et forum for GPS, dessverre husker jeg ikke lengre hvilket forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fått vite, kan du bytte ut den medfølgende 64 MB minnebrikken med andre (helt opp til 2 GB) og da kan du legge inn flere kart.

P.S: Jeg har ikke kjøpt 60CSX selv enda (skal kjøpe meg i sommer), så jeg kan ikke garantere for at man kan installere større minnebrikker på den, men jeg har lest at det går på et forum for GPS, dessverre husker jeg ikke lengre hvilket forum.

I følge Belanor så kan en bruke inntil 1GB minnebrikke på en 60CSx pr dags dato.

Mulige gps forum: navigate3d.no/gps.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta ut minnebrikken med en 1 GB brikke. Funker utmerket - kan ha maaange kart liggende inne til en hver tid.

Helt suverent!

( Jeg skjønte bare ikke at man må overføre alle kartene pånytt dersom man skal legge til et nytt. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.