Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Tenker å invester i en ny sovepose men trenger litt hjelp eller veiledning. Pris maks 4k. Dyn eller fiber mtp på vekt og størrelse.  Skal kunne brukes eks på fjellet på høsten. Eller eks. å sove ute med -7 eller mer. Hvilket comf temp skal jeg se etter? Jeg tenker at jeg skal bruke den posen ellers mye både sommer vår og høst.  Å kjøpe brukt på Finn , hva kan man risikere ? Eller best å kjøpe ny? Tar imot alle tips og meninger :)))

Endret av Anna Hansen
Skrevet

It’s a jungle out there … Først tror jeg du må finne ut hvor varm pose du ønsker. Hvor mange veldig kalde netter tror du at den skal brukes? For varm pose er pyton.

Jeg har selv en ganske varm dunpose, men da jeg skulle på tur nå i helgen med -20-varsel på yr tok jeg med min eldgamle, tynne sommerfibersovepose til å ha utenpå/over dunposen. Jeg vil ikke kjøpe en ekstrempose bare for noen få netter. 

Dun eller fiber? Dun er lettere, mens fiber vamer bedre hvis isolasjonen blir våt. Det står noen tips i denne artikkelen.

Lykke til med valget - og fremtidige turer!

• Takk 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.