Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg endelig langfri, og gleder meg til( planlagt tur på 90 km) rundt og nært i Finnemarka fra nyttårsaften. Tanken er ubetjente koier, dagsturhytte, samt Haven Tent (typ hengekøye, men hvor du ligger "flatt"...med tarp, samt underlag ikludert). Den veier i overkant mye, men hadde lyst til å prøve ut vinterstid...komme noe over bakken, i tilegg til at man har mulighet til å sette opp doningen på flatmark, som et telt, når ikke trær er der. Magasinet i Kobbervikdalen i Drammen markedsfører denne saken...nå med fancy løsninger og. Har steget i pris hinnsides,siden jeg kjøpte den for bare noen få år siden. Amerikansk design, men Made In China. 

Greia er den at denne sake var en gave til datra for tid til bake( glad nå at hun ikke tente). Siden det hele ikke ble godt mottatt, så endte jeg opp med den selv. Og nå som jeg pakker vinterutstyr i sekk( og ikke på pulk pga mangel på snø), så er det markant "skamlukt" på teltet/ hengekøye. Som sedvanen er, så hadde jeg sjekka på produktomtaler og Youtube og slikt før kjøp. Diverre så har intens lukt meldt seg på... blanding av tjære o. l. Skjønner ikke at dette har gått igjennom ift salgskanaler. Hadde en billig feltseng tid tilbake. Lukta er gjennkjennelig. 

Helsemessig er jeg i tvil nå. Mulig jeg finner en annen løsning. Men uansett er det skuffende at en forholdsvis anerkjent butikk selger slikt...og til en SVÆRT dyr penge. ( Nesten nå prismessig som et Hillebergtelt, men langt unna kvalitet og vekt...og lukt).

Vært lite info på bruk av Haven, også på Fjellforum...muligens en årsak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.